نگارش شعر کتاب توسط هنرمندان خوشنویسی کاشان

کاشان (پانا) - رییس انجمن خوشنویسان کاشان از کارگاه نگارش یک روزه شعر کتاب با حضور خوشنویسان کاشان در بوستان کتاب این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نگارش شعر کتاب توسط هنرمندان خوشنویسی کاشان

احمد خوشحساب در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: خواندن و نوشتن هر دو ذکر پروردگار است که نویسنده با قلم و دست و خواننده نیز با زبان و سر، به ذکر خدا مشغول است و این دو هنر باعث رشد و تعالی و ارتباط حسی شهروندان جامعه می شود.

وی افزود: افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، نیازمند آموختن مهارت‌های زندگی هستند که کتاب و فعالیت های هنری، منبع مورد اعتمادی است تا بچه ها در کار گروهی، تعامل ، گفت وگو با دیگران، مهارت گوش دادن، نقد و پذیرش یکدیگر را تمرین کنند.

وی تصریح کرد: هنر خوشنویسی می تواند در زمینه انسان سازی و فرهنگی شدن جامعه نقش آفرینی کند که افزایش دقت، تمرکز و صبوری انسانها و ایجاد آرامش درونی با ایجاد لذت درونی در هنرمند، از مهمترین ویژگی های این هنر است.

وی گفت: با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ای تدوین شده که فعالیتهای مشترک مثل نگارش شعر کتاب و مشق عشق در سطح شهر کاشان برگزار شود تا انگیزه ای برای جلب شهروندان برای کسب آموزش های هنری باشد.

خوشحساب افزود: آیین نگارش شعر کتاب، به مناسب گرامیداشت سال کاشان، پایتخت کتاب ایران، روز یک شنبه 18 شهر یور از ساعت 17 تا 19 با حضور هنرمندان خوشنویسی منطقه فرهنگی کاشان در بوستان کتاب برگزار خواهد شد و از شرکت کنندگان با اهدای تندیس کتاب، لوح تقدیر و کتاب تجلیل خواهند شد.

به گزارش پانا، انجمن خوشنویسان کاشان در سال ۱۳۶۶ آغاز به کار کرده و 100 هنرجوی ممتاز و 15 نفر خوشنویس فوق ممتاز در این انجمن به فعالیت هنری فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار