معاون وزیر اقتصاد: ترخیص کالا در گمرک به حالت عادی بازگشت

تهران (پانا) - رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد ترخیص کالا از گمرک‌های کشور به حالت عادی بازگشته است.

کد مطلب: ۸۵۰۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر اقتصاد: ترخیص کالا در گمرک به حالت عادی بازگشت

به گزارشگمرک ایران، فرود عسگری با بیان اینکه همواره کمک کار واحدهای تولیدی به ویژه خودروسازان بودیم، ­ اظهار کرد: گمرک توانست برای مشکل‌های بانکی کسانی که مشکل تخصیص و تامین داشتند کالاها را به صورت درصدی ترخیص کند یعنی ۸۰ تا ۹۰ درصد محموله‌های وارداتی را برای خودروسازان ترخیص کردیم اخیرا هم که بحث مابه‌التفاوت نزخ ارز نیما و بانکی با بازار آزاد پیش آمد فعلا پرداختی به بانک صورت نمی‌گیرد بلکه با مراجعه به بانک عامل، تعهدی مبنی به پرداخت در ۶ ماه آینده می‌دهند البته در ۲۹ مرداد دولت مصوبه‌ای داد که مشکل تا حدودی حل و روند ترخیص در گمرک عادی شد.

وی اضافه کرد: خطوط تولید و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید با تشخیص وزارت صنعت مشمول معافیت شد که در قالب ۳۴۷۰ ردیف تعرفه کد اچ اس به ما اعلام شد که هم اکنون ما و بانک مرکزی داریم به آن عمل می‌کنیم طوری که وضع ترخیص خوب و مناسب شده است.

رییس کل گمرک ایران، گفت: در ابلاغ مصوبه ۲۹ مرداد از آنجا که تکلیف از ابتدا مشخص نبود ابتدا به سازمان حمایت داده شد و سپس به بانک مرکزی، قدری مشکل در ترخیص کالاها ایجاد کرد اما بلافاصله اصلاح صورت گرفت و ما هم چهارشنبه گذشته به گمرک‌ها ابلاغ کردیم.

عسگری افزود: از طرفی چون وزارت صنعت، کد اچ اس را به گمرک و بانک مرکزی ابلاغ کرد مشکل خاصی اکنون در ترخیص کالاها از گمرک وجود ندارد. وی افزود: آماری که از گمرک‌هاگرفتم ترخیص کالا در گمرک‌ها به حالت عادی بازگشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار