سرپرست دانشگاه خبر داد

معاونت علمی در واحدهای کوچک و متوسط دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی معاونت علمی در واحدهای کوچک و متوسط استان ها خبر داد و گفت در این طرح معاونت آموزشی و پژوهشی ادغام شده و معاونت علمی تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معاونت علمی در واحدهای کوچک و متوسط دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در جلسه شورای دانشگاه آزاد استان اصفهان با بیان اینکه مصوبات شورای دانشگاه آزاد قابلیت اجرایی و عملیاتی دارد و به منزله قانون و لازم‌الاجراست، گفت: جابه‌جایی نیروی انسانی شامل کارمند و هیأت علمی با تصویب شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان و موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امکان‌پذیر است.

وی از راه‌اندازی معاونت علمی در واحدهای کوچک و متوسط استان‌ها خبر داد و افزود: در این طرح معاونت آموزشی و پژوهشی ادغام شده و معاونت علمی تشکیل می‌شود.

طهرانچی ادامه داد: شورای انتصابات استان، اختیار انتصاب معاونان واحدها را دارد و حکم سرپرستی معاون علمی توسط رئیس استان صادر خواهد شد. اگر فرد معرفی‌ شده معاون آموزشی یا پژوهشی باشد، رئیس دانشگاه می‌تواند به مدت سه ماه حکم سرپرستی موقت صادر کند و اگر فرد انتخاب‌ شده برای معاونت علمی غیر از معاونان آموزشی و پژوهشی باشد، نیاز به تأیید شورای انتصابات استان دارد.

وی افزود: برنامه و تلاش ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی در افق 1404 تبدیل به دانشگاهی شود که انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه در هر مقطعی باشد و بهترین انتخاب پژوهشگران و مدرسان شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تحول این دانشگاه، گفت: بر مبنای این طرح، دوره کارشناسی، آموزشی و مهارتی و تحصیلات تکمیلی پایش خواهد شد. منابع انسانی مولد و خلاق نیز جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده و علوم انسانی متحول می‌شود. تلاش ما این است که نظام نوآوری را با ایجاد «سرای نوآوری آزاد» و اصلاح ساختار و سازمان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها و آمایش و قطب‌بندی‌های تخصصی، تبدیل به الگوی رشد و تربیت کنیم.

طهرانچی با بیان اینکه نگاه به مقطع کارشناسی باید تغییر یابد، اظهار کرد: مهارت باید در متن رشته‌ها آورده شود. به عنوان نمونه می‌توانیم در واحد اصفهان یک ساختمان قضایی مجازی ایجاد کنیم تا دانشجویان رشته حقوق واحدهای استان در این محیط واقعی شبیه‌سازی‌ شده، با ساختار قوه قضائیه آشنا شوند و بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه حقوق در این ساختمان پیاده‌سازی شود تا زمانی که دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود به‌صورت عملی با لایحه‌نویسی و قواعد حقوقی آشنا باشد.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌های لازم تا یک ماه آینده صادر خواهد شد تا این ساختمان به صورت پایلوت در واحد اصفهان و برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مهارت تنها مربوط به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نمی‌شود، گفت: در کنار آموزش تئوری و نظری، باید مهارت‌های آن رشته هم به دانشجویان آموزش داده شود و یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد، تحول علوم انسانی است که در این راستا «سرای نوآوری آزاد» در استان‌ها ایجاد خواهد شد.

طهرانچی با تأکید بر توجه بیشتر به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، گفت: آبرو و آینده دانشگاه آزاد اسلامی در گرو تربیت دانشجویان دکتری تخصصی است که اکنون دانشجوی ما هستند. اگر نتوانیم در این امتحان موفق باشیم تا سال 1404 هم نمی‌توانیم به دانشگاه اول تبدیل شویم، بنابراین نگاه ما به دانشجویان دکتری تخصصی مالی نبوده، بلکه هدف صیانت از حیثیت دانشگاه آزاد اسلامی است.

طهرانچی در پایان از برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد دانشگاه مادران خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دانشگاهی متناسب با شرایط و ویژگی‌های مادران تأسیس و رشته‌های کاربردی ارائه کنیم که جزئیات این طرح در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار