واکنش مجدد بهرام قاسمی به ادعای اخیر پمپئو: مضحک و فریب افکارعمومی است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره ادعای اخیر وزیر خارجه آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است

کد مطلب: ۸۵۰۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش مجدد بهرام قاسمی به ادعای اخیر پمپئو: مضحک و فریب افکارعمومی است

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، بهرام قاسمی روز یکشنبه در واکنش به اظهار نگرانی وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص ادعای موهوم انتقال موشک های ایران به عراق، تصریح کرد: اظهار نگرانی وزیر خارجه آمریکا در مورد انتقال موشک به عراق و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، واقعاً امری مضحک و فریب افکارعمومی است زیرا نه تنها بر اساس موضوعی بی پایه مانند انتقال موشک، افکار عمومی جهان را فریب داده است بلکه وزیرخارجه آمریکا بی جهت به قطعنامه ای استناد می کند که ارتباطی با چنین موضوعات موهومی ندارد؛ طُرفه آنکه استناد به قطعنامه ای است که آمریکا خود ناقض آن است.

وی با تأکید بر ضرورت عدم مداخله دولت امریکا در امورداخلی عراق خاطر نشان کرد: حضور نظامی آمریکا در منطقه عامل اصلی بی ثباتی و ناآرامی در این منطقه است و جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

قاسمی تاکید کرد: امروز کشورهای ایران و عراق از بهترین روابط و مناسبات برخوردارند و سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا نمی تواند مانع روابط تاریخی، فرهنگی و سیاسی دیرینه دو کشور شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین روز شنبه ادعای مطرح شده اخیر در خصوص انتقال موشک های بالستیک از سوی ایران به عراق را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی کذب، بی معنی و مضحک دانست.

قاسمی افزود: آن چه توسط برخی کانون های شناخته شده و برخی رسانه ها تحت عنوان انتقال موشک های ایرانی به عراق مطرح و منتشر شده است، سخن و کلامی بی ربط و از اساس دروغ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار