نحوه محاسبه هزینه‌های خدمات و سهم پرداختی بیمار اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام نحوه محاسبه هزینه‌های خدمات و سهم پرداختی بیمار گفت بیماران خاص در دریافت خدمات سرپایی، بستری و داروهای مرتبط به بیماری خاص خود، از تخفیف در پرداخت فرانشیز برخوردار هستند.

کد مطلب: ۸۵۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نحوه محاسبه هزینه‌های خدمات و سهم پرداختی بیمار اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، امیر پیروزیان درباره نحوه محاسبه هزینه‌های خدمات و سهم پرداختی بیمار گفت: تمامی بیمه‌شدگان همه صندوق‌های سازمان بیمه خدمات درمانی به جز بیماران خاص در مراجعات و دریافت خدمات در بخش سرپایی صرفا 30 درصد و در بخش بستری 10 درصد کل مبلغ هزینه خدمات انجام شده در تعهد سازمان را پرداخت می‌کنند؛ به عبارتی می‌توان گفت سهم بیمه‌شده با فرانشیز برابر است و مابه‌التفاوت 70 تا 90 درصدی آن از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: چنانچه بیمه شده‌ای به موسسات و بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کند، پرداخت مابه‌التفاوت تعرفه بخش خصوصی با دولتی بر عهده بیمه‌شده است که تعرفه‌های بخش خصوصی از سوی نظام پزشکی مشخص می‌شود.

پیروزیان خاطرنشان کرد: بیماران خاص در دریافت خدمات سرپایی، بستری و داروهای مرتبط به بیماری خاص خود، از تخفیف در پرداخت فرانشیز برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار