اقتدار وزارت ارشاد در کنار تعامل و تعادل/ جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار می‌شود

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه پیگیری ها برای رفع نیاز کاغذ و یارانه‌ مطبوعات انجام شده از برگزاری جشنواره مطبوعاتی غرب کشور و زاگرس‌نشینان با محوریت همدان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار وزارت ارشاد در کنار تعامل و تعادل/ جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان برگزار می‌شود

علیرضا درویش‌نژاد در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: طرح برگزاری جشنواره با خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و پس از فراهم شدن شرایط اجرایی، زمان آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بابیان اینکه اعتبارات برگزاری این جشنواره از محل اعتبارات استانی و وزارتخانه ای تأمین می‌شود، گفت: پیگیر برگزاری جشنواره فیلم مستند و کوتاه کشورهای اسلامی در همدان هستیم.

درویش‌نژاد با تأکید بر اینکه مردم همدان به شادی و نشاط نیاز دارند؛ تصریح کرد: باید زمینه شادی های مردم را در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فراهم کنیم.

وی افزود: ارائه مجوزها از جمله برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها، مجوز کتابفروشی و... به مدیران شهرستان‌ها واگذار شده است.

درویش‌نژاد از تلاش برای ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر خبر داد و عنوان کرد: در گذرگاه فرهنگ و هنر پیاده‌راه بوعلی و سایر مناطق تفریحی همدان به محل اجرای برنامه های فرهنگی هنری از جمله اجرای موسیقی و برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی تبدیل می‌شود.

وی بابیان اینکه مقدمات امضای تفاهمنامه با شورای شهر برای ایجاد بازارچه هنر، جمعه‌بازار کتاب و پاتوق کتاب نیز انجام شده است، عنوان کرد: برگزاری کنسرت‌ها طی یک ماه گذشته در همدان بیشتر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره تئاتر استانی از ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه در بهار خبر داد و گفت: جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس ملایر نیز ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه با حضور ۱۰ استان برگزار خواهد شد؛ علاوه بر این فلیم‌های جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان هم همزمان با برگزاری جشنواره در اصفهان، در سالن سینمایی مجتمع شهید آوینی اکران می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی خبرنگاران درخصوص موازی‌کاری دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، گفت: باید از موازی کاری ها پرهیز کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: اقتدار وزارت ارشاد در کنار تعامل و تعادل است.

برپایی نمایشگاه سراسری کتاب در آبان ماه، برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و... از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست درخصوص آن گزارشی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار