«مدار سلامتی» به لایه‌های مویرگی شهر می رود

اصفهان (پانا) - رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه «مدار سلامتی» همزمان با آغاز سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه در قالب یک استیج متحرک به لایه‌های مویرگی شهر نفوذ خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
«مدار سلامتی» به لایه‌های مویرگی شهر می رود

فریناز تولائیان اظهارداشت: برای اجرای ویژه برنامه «مدار سلامتی» یک خودرو به عنوان صحنه نمایش متحرک با المان‌های سلامتی از جمله قلب، ریه و کلیه طراحی شده که در آن صندلی، میز و سِن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اطراف خودرو در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه مدار سلامتی، قلب، ریه و کلیه پوشانده و برای طی کردن مدار سلامتی نکات تغذیه‌ای را یادآور می‌شود، البته طراحی این خودرو به گونه‌ای انجام شده که هر جا مستقر شود ماهیت آن مشخص نخواهد بود.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری تئاتر با محوریت سلامت در این ویژه برنامه افزود: روند اجرای این تئاتر به گونه‌ای است که رییس انجمن یا همان مغز فراخوانی به اعضای بدن می‌دهد تا اعضاء بدن جمع شده و مشکلات ایجاد شده در سیستم بدن را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های جانبی این برنامه اجرای تِم‌های شاد کودکانه با توجه به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است، همچنین غرفه‌های سلامت، پایش سلامت و مشاوره تغذیه در نظر گرفته شده است.

تولائیان با بیان اینکه اجرای ویژه برنامه «مدار سلامتی» با همراهی و همکاری انجمن حمایت از کودکان، انجمن تغذیه استان، اداره بهزیستی و انجمن قلب غرفه‌های سلامت برگزار خواهد شد، تاکید کرد: شروع برنامه همزمان با آغاز سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقم خواهد خورد و در مدت زمان برگزاری آن ۳۰ اجرا در دل مناطق انجام می‌شود.

وی با اشاره به زمان اجرای ویژه برنامه «مدار سلامتی» گفت: در روزهای هشتم و نهم شهریورماه سال‌جاری این برنامه جنب قسمت جنوبی پل خواجو اجرا شده و هفته آینده روزهای دهم و یازدهم شهریورماه در میدان جلفا، دوازدهم و سیزدهم در میدان امام حسین(ع) ابتدای محور چهارباغ عباسی، چهاردهم و پانزدهم شهریورماه در پارک ایثارگران جنب خانه هنرمندان از ساعت ۱۹ تا ۲۱ شب اجرا خواهد شد.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجاورت حودرو طراحی شده به عنوان جایگاه اجرای این برنامه، تئاتر، نمایش، گفت و گوی مشاوران با شهروندان نیز انجام خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه در برخی محله‌ها امکان استقرار جایگاه و برق برای اجرای برنامه به سختی امکان‌پذیر است، برای «مدار سلامتی» از خودرو مخصوص استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم «مدار سلامتی» که ویژه برنامه‌ای شاد با محوریت سلامتی است، پس از ایام دهه اول ماه محرم اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار