باید با روشهای نوین و ترکیبی با هجمه آسیب های اجتماعی مقابله کرد

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که ۴ ساحت از ۶ ساحت سند تحول بنیادین در حوزه پرورشی قرار دارد، گفت:این نشان از اهمیت حوزه معاونت پرورشی دارد که باید توجه ویژه ای به آن شود.

کد مطلب: ۸۴۹۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
باید با روشهای نوین و ترکیبی با هجمه آسیب های اجتماعی مقابله کرد

مدیر کل آموزش و پرورش فارس صبح امروز در جمع کارکنان ستادی معاونت پرورشی اموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت کار های پرورشی به عنوان اساس و مغز و خمیر مایه آموزش و پرورش، اظهار داشت: برای انجام فعالیت های پرورشی، اگر معاونت پرورشی آموزش و پرورش نباشد، 80 درصد کار ها لنگ خواهد ماند.
علی عسکر نجفی با بیان این که باید بیشتر به این معاونت توجه شود، گفت: بودجه ای که به این بخش تعلق می گیرد، 20 درصد هم نیست، و از برنامه ریزان تقاصای نگاه کلان به افزایش سهم پرورشی داریم.
وی ادامه داد: ما امروز نیاز داریم بیان و نگاه خود را جدید کنیم و این ساده انگاریست اگر فکر کنیم با یک خطبه و نصیحت میتوان جوانان را آگاه کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که باید با روشهای ترکیبی به جنگ آسییب های اجتماعی برویم تاکید کرد: باید با مطالعه و یادگیری روش های نو و با نگاهی نو در مخاطب رسوخ کنیم تا بتوانیم مسائل و مشکلات را خنثی و برطرف کنیم.
نجفی در خصوص این که نیاز های ما در بحث مشاوره روز به روز در حال افزایش است، گفت: با توجه به این موضوع و همچنین افزایش نیاز های خانواده ها باید در بحث مشاوره برای توانمندسازی مشاوران بیشتر تلاش کنیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر به ازای هر 12 نفر تنها یک ساعت مشاوره داریم، و باید این ساختار را از استان خود تغییر دهیم تا به دستگاه های بالاتر برسیم.
وی افزود: اولویت دادن به متوسطه اول برای جذب مشاور نباید موجب رها سازی متوسطه دوم شود چرا که در متوسطه دوم باید بحث کنکور و هدایت تحصیلی به صورت جدی دنبال شود به طوری که این موضوع باعث ترسیم آینده کشور می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان این که جذب دانش آموزان در رشته های انسانی، فنی و حرفه ای باید افزایش یابد خواستار تلاش بیشتر برای جذب دانش آموزان در این رشته ها شد.
نجفی با اشاره به بحث اقامه نماز در مدارس گفت: نمازی که با حضور قلب، اختیار، رضا و رغبت دانش آموزان همراه باشد حاصل و نتیجه هنر معاون پرورشی است و اگر نماز درست شد تمام کارها درست می شود و برگزاری مسابقات قرآن باید به جد دنبال شود.
وی با بیان این که دنیا در حوزه فرهنگی، به فرهنگ ما می بالد، گفت: باید اجازه دهیم تراوشات فکری دانش آموزان روی کاغذ بیاید و آزاد اندیشی را به انها یاد دهیم، که کسب رتبه برتر پرسش مهر امسال توسط دانش آموزان فارسی نشان دهنده این نمود است.
وی در خصوص این که روحانیت در آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیاز های دانش آموزان باشد، عنوان کرد: حضور روحانیت در اموزش و پرورش یک نعمت است و ما طرفدار روحانیون جوان و بشاش و خوش فکر هستیم که پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ۴ ساحت از 6 ساحت سند تحول بنیادین را در اتباط با بحث پرورش دانست و تصریح کرد: این سند و محتوای ان باید به مربیان پرورشی اموزش داده شود، و این که دانش آموز باید پس از دوره ابتدایی به چه اهدافی در سند رسیده باشد باید به خوبی برای مربیان ترسیم شود.
نجفی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت های سازمان دانش آموزی برای حوزه پرورشی شد، و بیان کرد: باید از ظرفیت های این سازمان استفاده شود

در ادامه معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص فعالیت های فرهنگی انجام شده، اظهار داشت: در بحث اردوگاه ها با توجه به خشکسالی های موجود، باید تدابیری اندیشیده شود.

محمد نظری با بیان این موضوع که بیشترین کانون های فرهنگی در استان فارس قرار دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 126 کانون در استان وجود دارد که در هر سال دو بار مورد ارزیابی قرار می گیرند، همچنین در نگارخانه آموزش و پرورش، در 6 ماه گذشته 22 نمایشگاه از آثار فرهنگیان و دانش آموزان به اجرا در آمده است.

همچنین به گفته وی با وجود 60 منطقه آموزشی در استان فارس، با کمبود نیروی انسانی در این استان رو به رو هستیم.

وی افزود: در استان فارس ۳۰۰۰ نیروی پرورشی و ۱۰۱۹ مشاور داریم که این تعداد مشاور عملا 900 نفر هستند که با کمبود رو به رو هستیم .

وی با توجه به وضعیت معاونین پرورشی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت خانه ، مدارس دارای بیش از ۱۴۹ نفر دانش آموز باید حتما معاون پرورشی داشته باشند.

این مقام مسول همچنین از نبود مشاور در مدارس ابتدایی خبر داد، که به موجب آن از معلمین به عنوان رابط هسته مشاوره و برگزاری طرح همیار مشاور بهره مند می شود..

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش فارس از فعالیت 78 دارالقرآن که سالانه 12 هزار دانش آموز را در 10 سطح پذیرش می کنند خبر داد و تصریح کرد: مسابقات درسهایی از قرآن به صورت مجازی برای نخستین بار امسال گزار شد که باعث صرفه جویی 80 درصدی در هزینه ها شده است.

نظری با بیان این که توجه به نماز در ادارات و خصوصا مدارس باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: در حال حاضر، ۷۲۰۰ امام جماعت، که ۲۰۰۰ نفر آن ها روحانی است، در مدارس حضور دارند.

وی در خصوص فعالیت های سازمان دانش آموزی تصریح کرد: به جز اردو ها، تمام فعالیت هایی که در خارج از مدرسه انجام می شود، برعهده سازمان دانش آموزی است، در حال حاضر این سازمان دارای بیش از 93 هزار اعضای تشکیلاتی و 2300 خبرنگار است، که کاملا به صورت خودگردان این مجموعه اداره می شود.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی این سازمان که وظیفه تربیت اجتماعی را بر عهده دارد، ادامه داد: بحث بوفه مدارس، توزیع شیر و سرویس مدارس و المپیاد رویش نیز بر عهده این سازمان است.

به گفته وی در سه سال گذشته استان فارس توانسته در بین سه استان برتر کشور در برگزاری اردو های ملی قرار گیرد.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش فارس از چاپ ۶۵ عنوان کتاب در حوزه معاونت پرورشی خبرداد و گفت: تیراژ این عناوبن ۵۰۰ هزار جلد بوده است،

وی در پایان تاکید کرد: فعالیت های پرورشی بسیار زیاد است اما به خوبی دیده نمی شود، در حالی که اتفاقات و کار های بزرگی در این حوزه رخ می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار