سروش صحت: از خبرنگاران می‌خواهیم در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه ای شرکت کنند 

تهران (پانا) - سروش صحت از خبرنگاران دعوت کرد امسال در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه ای جشنواره قصه‌گویی کانون شرکت کنند.

کد مطلب: ۸۴۹۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سروش صحت: از خبرنگاران می‌خواهیم در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه ای شرکت کنند 

نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون امروز دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ با حضور محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و رئیس جشنواره، سروش صحت دبیر هنری جشنواره و مجید توکلی دبیر اجرایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

زمردیان در آغاز نشست گفت: بنا بر شعار امسال کانون که «تمرین زندگی» است جشنواره امسال قصه زندگی نام گرفته است و ما امیدواریم با برگزاری جشنواره در شب یلدا در احیای فرهنگ قصه‌گویی نقشی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تمایز جشنواره امسال اضافه شدن بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای است که در بخش عمومی گنجانده شده است. همه افرادی که فکر می‌کنند زندگی‌شان قصه‌ای دارد یا کار و زندگی‌شان پر از قصه است می‌تواند در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای به صورت روایت مستقیم یا فیلم در جشنواره شرکت کند.

در تمام مراحل زندگی باید قصه‌گویی بلد باشیم

سروش صحت دبیر هنری جشنواره قصه‌گویی در ادامه گفت: همه ما هرروز و هرساعت به قصه گفتن نیاز داریم. همانطور که شهرزاد هزار و یک شب با قصه گفتن جان خود را از مرگ نجات داد ما هم در تمام مراحل زندگی باید قصه‌گویی بلد باشیم تا بقای خود را در جامعه تضمین کنیم. شعار این جشنواره تمرینِ بهتر زندگی کردن است و قصه‌گویی هم به تمرین نیاز دارد و هر برنامه ای که کمک کند تا ما بیشتر بیندیشیم و قصه‌هایمان را برای همفکری بهتر تعریف کنیم اتفاق خوبی است. ما امیدواریم شما خبرنگاران هم در این مسابقه شرکت کنید و قصه ای از زندگی در دنیای خبر برای ما بفرستید.

زمردیان با اشاره به بخش بین الملل جشنواره گفت: در همه ۲۱ دوره جشنواره بخش بین‌الملل جشنواره فعال بوده که از طریق رایزنی های فرهنگی ایران در خارج کشور و سایت جشنواره فراخوان شده است. امسال فقط افرادی که در جشنواره های پیشین جزو برگزیدگان بودند یا جزو قصه گویان برنامه های تلویزیونی و رادیویی هستند میتوانند در بخش بین‌الملل جشنواره شرکت کنند.

زمردیان با اشاره به حامیان معنوی جشنواره گفت: برنامه «کتاب باز» شبکه نسیم و مجموعه «آپارات» جزو حامیان جشنواره امسال هستند که به پوشش قصه‌های راه یافته به بخش ملی می‌پردازند.

صحت در پاسخ به سوالی در انتخاب زمان ۹۰ ثانیه برای بخش قصه زندگی گفت: زمان ۹۰ ثانیه برای بخش قصه زندگی خیلی زمان مناسبی است؛ چون در دنیای امروز ما همین میزان وقت را برای درنگ در یک کتاب، برنامه تلویزیونی، خبر یا قصه صرف می‌کنیم. در این زمان قصه گو باید همه خلاقیت خود را برای روایت به کار گیرد چون متاسفانه در این جهان وقت همیشه کم است.

رونمایی از فرهنگ قصه های عامیانه ایران

زمردیان گفت: یکی از برنامه های جنبی جشنواره امسال رونمایی از ۱۶ جلد فرهنگ قصه های عامیانه ایران است که تحت عنوان کتاب یلدا در روز اختتامیه رونمایی خواهد شد. امسال همچنین کتابی به نام قصه ‌های زندگی من شامل قصه های برگزیده جشنواره منتشر خواهد شد.

جایزه ویژه برای قصه های خبرنگاران

رئیس جشنواره قصه‌گویی از خبرنگاران خواست در بخش ۹۰ ثانیه ای شرکت کنند و افزود: امسال یک جایزه ویژه به قصه‌های خبرنگاران اختصاص خواهد یافت.

سروش صحت با این جمله به نشست خبری پایان داد: حرف زدن، شنیدن و اندیشیدن نیاز دنیای امروز است و ما احتیاج داریم که آدم ها باهم حرف بزنند و همدیگر را درک کنند.

آخرین مهلت برای ارسال آثار به جشنواره قصه‌گویی 25 شهریور 97 اعلام شده است. مراسم اختتامیه این جشنواره در شب یلدای 97 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار