در گفت‌وگو با پانا

عابدی، نماینده مجلس: داروی بیماران خاص و سرطانی در اولویت تخصیص ارز دولتی قرار می‌گیرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید تأمین داروهای بیماری سرطان و سایر بیماری‌های خاص در اولویت تخصیص ارز دولتی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۸۴۸۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
عابدی، نماینده مجلس:  داروی بیماران خاص و  سرطانی در اولویت تخصیص ارز دولتی قرار می‌گیرد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا درباره مشکلات تأمین دارو برای بیماران سرطانی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برگزار و تصمیم گرفته شد مشکلات مالی برای تامین دارو حل شود تا مردم به ویژه بیماران سرطانی در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اکنون اولویت واردات و اختصاص ارز دولتی برای تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دارویی که مشابه آن در داخل نیست قرار دارد، گفت: هم‌اکنون در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه سوبسید برای واردات داروهای غیرضروری حذف شده است چون طبق قانون، تامین اعتبار برای واردات داروهایی تولید مشابه آن در داخل وجود دارد، خلاف است.

وی افزود: برای اینکه بیماران مبتلا به سرطان با مشکلی در روند درمان مواجه نشوند، تاجایی که امکان دارد باید از طریق تولیدات داخلی نیاز بیماران رفع شود. اگر امکان تولید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران سرطانی در داخل وجود نداشته باشد، باید به دنبال راهکاری برای تامین نیاز این بخش اتخاذ شود.

این نماینده مجلس درباره افزایش نرخ خدمات درمانی برای بیماران سرطانی بیان کرد: افزایش نرخ خدمات درمانی، مشکلاتی را برای بیماران مبتلا به سرطان ایجاد کرده است. در جلسه هفته گذشته موضوع ضرورت تخصیص ارز دولتی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مراحل درمان بیماران سرطانی مورد بررسی قرار گرفت. البته پیش از این هم قرار نبود داروهایی که مشابه داخلی دارند در لیست ارز دولتی قرار بگیرند اما قرار شد تا داروی بیماران سرطان و سایر بیماری‌های خاص در اولویت تخصیص ارز دولتی قرار بگیرند.

عابدی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که تمامی داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم اما باید تلاش کنیم مشکلات بیماران این بخش حل شود. اکنون حدود 90 درصد داروی ما تولید داخل است ولی فقط نیمی از ماده اولیه آنها در داخل تولید می‌شود و بقیه آن باید از خارج کشور وارد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار