رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری :

خلق و اجرای بازی های علمی، ورزشی موجب بالا بردن توان بدنی و علمی دانش آموزان خواهد شد

شهرری (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری با حضور در دوره عملی طرح افزایش توانمندی آموزگاران پایه در درس تربیت بدنی گفت:خلق و اجرای بازی های علمی ورزشی علاوه بر ایجاد نشاط و انگیزه در بین دانش آموزان باعث بالا بردن توان علمی آنها نیز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۷۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
خلق و اجرای بازی های علمی، ورزشی  موجب بالا بردن توان بدنی و علمی دانش آموزان خواهد شد

بهروز نصیری با بیان این مطلب اضافه کرد: میزان مشارکت و حضور معلم ها در مرداد ماه و تعطیلات تابستانی بیانگر اینست که اگر مشکلی در امر تربیت بدنی هست مربوط به برنامه ریزی میباشد و معلم علاقه مند است و ما این علاقه مندی را دربین معلمان به وضوح می بینیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از استقبال معلمان برای حضور در کارگاه های عملی در درس تربیت بدنی گفت: این گونه کارگاه های جذاب باید بیشتر برگزار شوند، من قبلا طرح درس این دوره را دیده بودم و به نظرم یکی از نیازهای مهم آموزش و پرورش در طرح سلامت و تربیت بدنی هست که نیاز به استمرار و تکرار دارد تا جایی که به عنوان یک فرهنگ جاری در مدارس بتوانیم آن را توسعه دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در ادامه اظهار کرد: از آن جا که با کمترین بودجه هم می توان بسیاری از وسایل ورزشی و بازی های علمی ورزشی را فراهم کرد، در نشست تخصصی که با مدیران داریم حتما تاکید خواهیم کرد که امکانات ضروری برای بالابردن کیفیت ورزش و درس تربیت بدنی در مدارس را مهیا نموده و به این مسئله توجه ویژه کنند.

نصیری با ابراز رضایت از بازی های ورزشی علمی ارائه شده در این کارگاه تصریح کرد: ما قبلا حدود بیست سال پیش این کار را به صورت پایلوت در چند مدرسه انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که وقتی معلم و مربی باور به تاثیر گذاری این کار بر روی دانش آموز داشته باشد نتیجه کار بسیار قابل توجه است و لذا ما باید روی باورهای معلمان کار کرده و این باور را نهادینه کنیم تا معلم حس کند که کار مهمی داره برای دانش آموزان و فرزندان خودش در حوزه ورزش و سلامت انجام می دهد.

وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی اعضای بدن با مغز در این بازی ها افزود: معلم با ابزارهای ساده می تواند این بازی ها را اجرا کند و در گسر بازی ها شده و هم خودش لذت ببرد و هم این لذت را به بچه ها بچشاند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار