در گفت و گوی پانا با مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش بررسی شد

حواشی کنسرت یک خواننده خارجی در کیش

مناطق آزاد هم قوانین خاص خودشان را دارند

تهران (پانا) – مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش اختلاف نظر میان دفتر موسیقی و سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری کنسرت خواننده ترک را ناشی از تفاوت مراجع تصمیم‌گیری عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۷۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حواشی کنسرت یک خواننده خارجی در کیش

مسعود رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره برگزاری کنسرت «ایلیاس یالچینتاش» که طی ماه‌های اخیر خبرساز شده بود، به موضوع متفاوت بودن مراجع تصمیم‌گیری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: در مناطق آزاد بخش خصوصی از اختیاراتی برخوردار است که از طرف بخش دولتی تفویض شده است. در برگزاری کنسرت مورد بحث باید بگویم تصمیم برگزاری این کنسرت با هماهنگی همه بخش‌های مسئول در منطقه گرفته شد و شورای تامین شهرستان برای این تصمیم‌گیری جلسه تشکیل داد و این تصمیم در جلسه شورای تامین با توافق همه بخش‌های درگیر اتخاذ شد.

وی ادامه داد: موزیسین‌ها و گروه‌های داخلی و خارجی که مایل به برگزاری کنسرت در جزیره کیش هستند باید همین فرایند را طی کنند.

رهبری با اشاره به ابراز مخالفت‌های دفتر موسیقی با برگزاری کنسرت این خواننده در پاسخ به این پرسش که «چرا تصمیم‌گیری‌ها در جزیره کیش تا این اندازه می‌تواند متفاوت با تصمیمات پایتخت باشد؟» گفت: این ناشی از اختلاف در سیاست‌ها نیست بلکه ناشی از تفاوت‌های اقلیمی هر منطقه است و مناطق آزاد هم قوانین خاص خودشان را دارند که بر اساس این قوانین یکسری از اختیارات تفویض شده است.

وی تاکید کرد: در کنسرت یالچینتاش ابتدا مطمئن شدیم مخالفتی با این اجرا وجود ندارد؛ چون چنین برنامه‌هایی ممکن است ابعادی داشته باشد که باید مطرح شود نمایندگانی از بالاترین مقامات مسئول شهرستان در شورای تامین شهرستان، به برگزاری کنسرت رای داد. البته نتیجه برگزاری کنسرت در زمینه جذب گردشگر مثبت بود.

وی در پاسخ به شایعاتی درزمینه توقف کنسرت هنرمندان خارجی در ایران گفت: من چیزی در این باره نشنیدم و ما به روال گذشته به کار خود ادامه خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار