رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد: 

۴۸۶پروژه در حوزه کشاورزی در هفته دولت افتتاح میشود

بیرجند (پانا) - رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۸۶ پروژه در  بخش کشاورزی در ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد،گفت: برای آماده‌سازی این پروژه ها، ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

کد مطلب: ۸۴۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
۴۸۶پروژه در حوزه کشاورزی در هفته دولت افتتاح میشود

هاشم ولی پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با محوریت پروژه های هفته دولت برگزار شد، از افتتاح ۴۸۶ پروژه در بخش کشاورزی در هفته دولت خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه ها ،۴۲۸نفر صاحب شغل شده و اشتغال بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نفر تثبیت می شود.
ولی پور ادامه داد: ۷۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای افتتاح این پروژه ها ، هزینه شده است که با بهره برداری این طرح ها حدود ۲۹ هزار خانوار از مزیت های آن ه‍ا بهره مند می شوند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: شهرستان قاین با ۸۲ پروژه قابل افتتاح ،بیشنرین تعداد را در بین سایر شهرستان داراست که ۶ میلیارد تومان هزینه کرد این طرح ها بوده است .
وی افزود: حوزه آب و خاک با ۲۷۰ پروژه سهم بیشتری را نسبت به سایر حوزه های بخش کشاورزی داراست و پس از آن حوزه دام و طیور با دارا بودن ۸۴ پروژه و طرح قابل افتتاح در رده دوم قرار دارد.
ولی پور تصریح کرد: در سال های گذشته ، پروژه های حوزه آب و خاک حدود ۸۰ درصد کل پروژه ها را تشکیل می‌داد اما امسال این رقم به حدود ۵۰ درصد رسیده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از تعداد ۲۷۰ پروژه آب و خاک ، ۹۰ پروژه در بخش سیستم آبیاری نوین است که با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان سهم عمده پروژه های آب و خاک را داراست که جزء شاخص ترین طرح ها می باشد.
ولی پور با اشاره به اینکه فرآوری محصولات کشاورزی جزء موارد مهم است ،گفت : ۷ پروژه در این بخش افتتاح خواهد شد که کارخانه فرآوری پسته و بارگاه بهداشتی زرشک جزء این موارد و پروژه ها می باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص مشکلات آب گفت: در این حوزه ، کارگروه سازگاری با کم آبی در استان و کشور تشکیل شده است که در آن دو موضوع شرایط آب و راهکارهای هماهنگ سازی منطقه با شرایط بررسی می شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان از شروع کشت گلخانه ای زعفران در استان خبر داد و اظهار کرد: گلخانه ای برای این امر به طور پایلوت در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار