نوزدهم آگوست ، روز جهانی عکاسی

اسلامشهر (پانا) - نوزدهم آگوست مصادف با 28 مرداد در تقویم بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز جهانی عکاسی نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۸۴۶۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نوزدهم آگوست ، روز جهانی عکاسی

عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر ،عکاسی دارای سه جنبه علمی ، صنعتی و هنری است. به‌عنوان یک پدیده علمی متولد شد ، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد. عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌، بلکه نتیجه تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است.

19 آگوست زمان نخستین رونمایی عکاسی برای عموم به عنوان روز جهانی عکاسی نخستین بار توسط انجمن‌های عکاسی در آمریکا اعلام شد. ولی شورای عکاسی بین‌المللی هند در سال 1991 نخستین نهادی بود که این روز را به عنوان روز جهانی عکاسی جشن گرفت.

از آن هنگام تا امروز هر سال کشورهای بیشتری این تاریخ را بعنوان روز جهانی عکاسی در تقویم‌های خود ‌گنجانده‌اند. به طوری که هر سال این رویداد نسبت به سال گذشته در گستره‌ی بزرگتری برگزار شده است. در تقویم ایرانی هنوز چنین روزی ثبت نشده است.

در روز جهانی عکاسی برنامه‌هایی مانند سخنرانی ، گردهمایی ، جلسات نقد و بررسی آثار عکاسی و رویدادهای رقابتی و غیررقابتی بسیاری در سراسر جهان از سوی انجمن‌ها ، گالری‌ها ، شوراها ، نهادها و وب‌سایت‌های مرتبط با عکاسی برگزار می‌شود.

عکاسی ، هنری نامحدود است که عکاس هر آنچه بخواهد را می تواند به سبک و روش ویژه خود به بیننده نمایش دهد. اما به صورت کلی ، شاخه های مجزایی برای آن تعریف کرده اند تا هر شخص با توجه به سلیقه ، علاقه مندی و هدف خود ، در یک یا چند دسته از این هنر فعالیت نمایدو در این راستا می توان به عکاسی نجوم ، اجسام بی جان ، معماری ، ورزشی ، پرتره ، حیات وحش ، خبری ، طبیعت ، شب ، صنعتی و ماکرو اشاره کرد.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار