روسای آموزش و پرورش موظف به پیگیری واجرای سیاستهای کلان آموزش و پرورش هستند

مشهد(پانا)- نشست روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۶۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
روسای آموزش و پرورش موظف به پیگیری واجرای سیاستهای کلان آموزش و پرورش هستند

سید محمد بطحایی در نشست روسای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش در گیر مسائل ومشکلاتی است که در طی سالها به وجود آمده است و رفع آنها نیز به سهولت ممکن نیست زمان بر و نیازمند تلاش همه جانبه مدیران ومسولین است.

وی افزود: جامعه ذی نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده است و فاصله بین حلقه سیاستگذاری و حلقه اجرایی باعث مشکلاتی شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده ها داریم که خوشبختانه تلویزیون تعاملی این مشکل را برطرف می کند.

وی ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش حلقه مستقیم ارتباط صف و ستاد هستند بنابراین باید سیاست های تعلیم و تربیت را دنبال کنند واین پیگیری های مناطق واستان ها توسط ستاد رصد شود.

بطحایی خاطر نشان کرد: تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش از وظایف روسای آموزش و پرورش مناطق است.

وی حذف رقابت های فردی از اول مهر را از سیاست های اصلی آموزش و پرورش دانست وعنوان کرد: مدیران باید با جدیت در مناطق خود اجرای طرح های تحولی را پیگیری کنند .

عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: وحدت در اجرای سیاست های آموزش وپرورش بسیار ضروری وعامل تحقق سیاست ها خواهد بود.

وی افزود: مدرسه جایی است که دانش آموز مهارت یاد بگیرد اما تلقی خانواده ها این نیست بلکه کسب رتبه های برتر برای آنها ملاک موفقیت است بنابراین باید مدیران در جهت تغییر این نگرش خانواده ها و فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه‌ای که بیشترین رتبه برتر را کسب کرده از نظر من مدرسه موفقی نیست بلکه آن مدرسه‌ای موفق است که دانش آموزانی شایسته تربیت کند.بنابراین راه نجات از مشکلات مدرسه محوری است.

وی بر ضرورت سبک سازی ادارات و حوزه های ستادی تاکید وعنوان کرد: ممکن است اختیارات مدیران ستادی کاهش یابد اما باید به سمت مدرسه محوری برویم.

بطحایی بر ارزیابی مستمر مدیران از عملکرد خودشان تاکید و اظهار کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده در جهت رفع مشکلات جامعه تعلیم وتربیت استفاده کنیم.

در ابتدای این نشست، خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش سازمانی گفت: سفر وزیر آموزش و پرورش به برخی شهرستان ها نشان داد تعامل بین صف و ستاد در تقویت همدلی و همراهی در مسیر تعالی تعلیم و تربیت بسیار موثر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد:هرچقدر ارتباطات و تعاملات درون و برون دستگاهی بیشتر باشد اطلاع افراد از سیاست ها و راهبردها بیشتر خواهد بود و منتج به ایجاد فرهنگ درست سازمانی و کاهش فاصله ها خواهد شدو لذا سفرهای مقامات ستادی وزارت آموزش و پرورش می تواند یکی از عوامل تقریب ذهنی میان همکاران صف و ستاد محسوب گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار