مشعل بازی‌های آسیایی به جاکارتا رسید؛ از رکوردشکنی زنان ایرانی تا محدود شدن دایره مدال‌آوری ایران

تهران (پانا) – هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز در حالی استارت می‌خورد که کاروان ورزشی ایران بیشترین تعداد ورزشکار را دارد و چند رشته ورزشی جدید هم در این رقابت‌ها حضور دارند.

کد مطلب: ۸۴۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مشعل بازی‌های آسیایی به جاکارتا رسید؛ از رکوردشکنی زنان ایرانی تا محدود شدن دایره مدال‌آوری ایران

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ و هفت شهر حومه جاکارتا در کشور اندونزی آغاز خواهد شد و برخلاف دوره‌های گذشته که رقابت ورزشکاران در دهکده بازی‌ها بود، اما امسال کشور میزبان تصمیم گرفته است این رقابت‌ها را خارج از دهکده و در چند شهر برگزار کند تا بخش بزرگی از اندونزی درگیر المپیک آسیایی شوند.

ایران در بازی‌های آسیایی 2018

رکوردشکنی دختران ایرانی

امسال کاروان ورزشی ایران با 378 ورزشکار و شعار «یک ایران یک صدا» راهی بازی‌های آسیایی شده است که از این تعداد 98 ورزشکار خانم در این رقابت‌ها حضور دارند. این اولین بار در تاریخ است که این تعداد بانوی ورزشکار از ایران در این رقابت‌ها حضور دارد.

رشته‌های جدید در جاکارتا و محدود شدن دایره مدال‌آوری ایران

با توجه به تصمیم ستاد برگزاری مسابقات امسال چند رشته جدید از جمله سامبو، کوراش، جوجیستو و پاراگلایدر به بازی‌های آسیایی اضافه شده که ایران هم در این چند رشته نماینده دارد. البته دایره مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها کمی محدود شد، امسال برخلاف تصور برخی رشته‌ها با محدودیت روبه‌رو شدند که یکی از آنها رشته ووشو و حذف وزن 75 کیلوگرم بود که شانس اول مدال‌آوری ایران بود، همچنین اوزان سنگین‌وزن در رشته بوکس هم حذف شدند. از طرفی حذف یکی از اوزان کشتی و تکواندو از دیگر تغییرات و محدودیت‌های این دوره از بازی‌ها است، البته در رشته‌های انفرادی هم تغییرات زیاد شد که یکی از آنها حذف کامپوند در رشته تیراندازی با کمان بود در صورتی که در دوره گذشته ما در این رشته به مدال طلا رسیدم اما امسال با محدود کردن این رشته‌ها دایره مدال‌آوری ایران هم کاهش پیدا کرد.

امید به طلایی‌تر شدن

در حالی که در بازی‌های سال 2014 کاروان ایران به 21 مدال طلا رسید، امسال باتوجه به تعداد ورزشکاران ایرانی پیش‌بینی می‌شود که تعداد مدال طلای ایران به عدد 26 برسد و نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کند. در این میان رشته‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو در صدر جدول مدال‌آوران خواهند بود.

حدادی پرسابقه‌ترین ورزشکار بازی‌های آسیایی

احسان حدادی ورزشکار پرتاب دیسک در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی حضور دارد و چهارمین دوره بازی‌های آسیایی خود را تجربه می‌کند. احسان تاکنون موفق به کسب سه مدال طلای این رقابت‌ها شده و در انتظار چهارمین طلای خود است.

بازگشت شادی به قایقرانی

محسن شادی که چهار سال پیش در بازی‌های آسیایی 2014 پس از کسب مدال طلا اعلام کرد قصد دارد در اوج از ورزش کنار برود و برای چند ماه از دنیای قهرمانی کنار رفت دوباره تصمیم به بازگشت گرفت و در این دوره از بازی‌ها حضور دارد تا تجربه کسب دومین مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند.

پرچم‌داری یک خانم در جاکارتا

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پرچم‌دار ایران را کیمیا علیزاده انتخاب کردند اما کیمیا در روزهای پایانی مانده به بازی‌های آسیایی مصدوم شد و این رقابت‌ها را از دست داد و پس از آن وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک الهه احمدی را به عنوان پرچم‌دار انتخاب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار