دوره آموزشی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در مشهد

زرافشان: طرح ایران مهارت امسال در ۲۰ درصد مدارس اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی در تمام حوزه‌ها را از اولویت‌های اصلی معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی آینده دانست.

کد مطلب: ۸۴۶۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
زرافشان: طرح ایران مهارت امسال در ۲۰ درصد مدارس اجرا می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رابطه با اهداف دوره آموزشی معاونان آموزشی متوسطه و روسای ادارات متوسطه اول ادارات کل آموزش و پرورش کشور گفت: این دوره در راستای پیگیری دو برنامه مهم تعلیم و تربیت کشور در دولت تدبیر و امید برگزار شد.

او افزود: یکی از این برنامه‌ها آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با عنوان " ایران‌مهارت" است که با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در این دوره آموزشی ضمن بررسی مشکلات و نقاط ضعف این طرح در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر آن گام برداریم.

زرافشان ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته این طرح به صورت پایلوت در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه 8 استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی 97-98 این رقم به 20 درصد افزایش خواهد یافت و در کل استان‌های کشور در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

او با تاکید بر لزوم آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در راستای این طرح دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها آشنا شوند و برای اجرای بهتر طرح نیز یک کتاب راهنما مطرح شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای یک طرح با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: از 4 سال گذشته با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پایش ویژگی کارآفرینی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه را آغاز کردیم و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرثینی صادر شد و به آموزش عملی دانش‌آموزان که به آموزش عملی دانش‌آموزان می‌پردارند.

او در ادامه افزود: این آموزش‌ها به شکلی طراحی شده است که دانش‌آموزان ایده‌های کارآفرینی خودر را در کارگاه‌ها مطرح و اجرایی می‌سازند و در نهایت منجر به تشکیل بازارچه‌ها کار و فناوری منجر خواهد شد و دانش‌آموزان تولیدات خود را در این بازارچه‌ها به نمایش و فروش خواهند گذاشت.

زرافشان در پایان ادامه داد: در دوره اول متوسطه برنامه‌های کیفیت‌بخشی ما با جدیت دنبال و جزو اصلی‌ترین اولویت‌های ما خواهد بود و در دوره دوم متوسطه نیز با توجه به استقرار پایه دوازدهم تکمیل ساختار در اولویت خواهد بود البته در کنار این موضوع برنامه‌های کیفیت‌بخشی در این دوره نیز دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار