مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر به شکل مطلوب در همدان برگزار شد

همدان (پانا) - ناظر کل بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دختران مدارس کشور گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر در کمال آرامش و به شکل مطلوب در همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۵۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر به شکل مطلوب در همدان برگزار شد

حسن‌بیگی گفت: این دوره از مسابقات ورزشی از نظر فنی در سطح بالایی است و با توجه به این که عوامل فنی و اجرایی با هماهنگی فدراسیون های ملی و انجمن های ورزشی دانش آموزی در حال برگزاری مسابقات هستند، استانداردهای ملی و جهانی رعایت شده است.

حسن بیگی افزود: با توجه به این که رشته های مختلف ورزشی به صورت بسته های پیشنهادی به تمامی استان ها معرفی شده، پیشنهاد میزبانی از سوی استان ها دریافت شده، لذا ناظران فدراسیون به استان های مربوطه مراجعه و پس از بازدید از فضاها، اماکن ورزشی و خوابگاهی برگزاری مسابقات با توجه به امکانات فوق به استان های میزبان سپرده می شود.

وی با بیان این که در مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دوره متوسطه اول تیم ها و نفرات برتر هر رشته معرفی و کاپ و هدایایی به آنان اهدا شده است، تصریح کرد: این در حالی ست که در دوره ابتدایی مسابقات ورزشی در سال جاری برای اولین بار به صورت جشنواره فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.

حسن بیگی با بیان این که مسابقات ورزشی دختران ابتدایی دارای دو بخش فنی و فرهنگی است، افزود: بخش فنی شامل مهارت های هر رشته ورزشی والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتسال و بخش فرهنگی شامل فعالیت های مکمل ورزشی عکاسی، دلنوشته، تلاوت قرآن کریم، مهارت طناب، تقلید صدا، نقاشی و فعالیت های ابتکاری است.

وی با اشاره به نکات مثبت این دوره از مسابقات برای دانش آموزان دوره ابتدایی، خاطرنشان کرد: اهدای یادبود به تمامی دانش آموزان که موجب کاهش استرس و فشارهای روانی مسابقات در میان دانش آموزان می شود، حساسیت و تمرکز بر برد و باخت را در میان ورزشکاران کم کرده و علاقه و لذت از مسابقات ورزشی دانش آموزی در محیطی شاد و دوستانه فراهم و به ارمغان آورده است.

ناظر کل بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دختران مدارس کشور همچنین گفت: با همکاری و هماهنگی روسای انجمن های ورزشی، از داوران نخبه و با تجربه در برگزاری این دوره از رقابت های ورزشی استفاده شده که موجب ارتقای بخش فنی مسابقات شده است.

حسن بیگی افزود: این دوره از مسابقات با تلاش مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان و معاونین و همکاران پرتلاش آن در کمال آرامش و به شکل مطلوب برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد: زیرساخت های ورزشی و امکانات خوابگاهی خاص آموزش و پرورش استان همدان برای سال های آینده توسعه یابد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره از رقابت های ورزشی فرصت مغتنمی برای دانش آموزان است که در قالب بازی، قوانین زندگی را یاد بگیرند و از شکست پله ای بسازند و یاد بگیرند که شکست پایان راه نیست و از پیروزی سرمست نشوند.

وی با بیان این که بازی نمایان‌گر همکاری گروهی و اتحاد برای دستیابی به اهداف بزرگ است، اظهار کرد: دانش آموزان با شکست در مسابقات یاد می گیرند که در عین قدرت، رئوف و در عین دارایی، سخاوتمند باشند و بدانند بازی، قوانین اجتماعی را تداعی می کند.

وی گفت: دانش آموزان قانون مداری، نظم اجتماعی و تعامل با یکدیگر را مورد توجه قرار می دهند و اگر در مسابقات شکست بخورند با شکست در زندگی آشنا می شوند و یاد می گیرند با آمادگی بهتر در جبران آن برآیند.

ناظر مسابقات ورزشی قهرمانی دختران مدارس کشور در خصوص بهره گیری از دانش آموزان مدال آور در المیپک، تصریح کرد: دانش آموزان برتر و با استعداد و نخبگان وررزش دانش آموزی علاوه بر معرفی توسط فدراسیون به مسابقات ورزشی بین المللی فدراسیون جهانی ورزش مدارس، به فدراسیون های قهرمان ملی نیز معرفی می شوند تا در اردوی تیم های ملی شرکت کنند.

حسن بیگی گفت: مسابقات به صورت مدرسه قهرمان و کانون قهرمان انجام می شود و دانش آموزان در سطوح مدرسه، منطقه استان و کشور طبق دستورالعمل مسابقات مدرسه قهرمان و کانون قهرمان به رقابت می پردازند.

وی افزود: طبق تقویم مسابقات فدراسیون جهانی ورزش مدارس، در رشته هایی که مسابقات در کشورمان برگزار شد، دانش آموزان و تیم ها به مسابقات بین المللی و آسیا معرفی می شوند و به صورت مدرسه قهرمان در مسابقات بین المللی شرکت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار