نجات 11 شهروند از میان دود و آتش در ساختمان مسکونی

تهران(پانا)با تلاش همه جانبه آتش نشانان در عملیات مهار آتش سوزی منزل مسکونی، یازده نفر از شهروندانی که در میان شعله و دود گرفتار شده بودند، نجات یابند.

کد مطلب: ۸۴۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نجات 11 شهروند از میان دود و آتش در ساختمان مسکونی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی دو طبقه 7 واحدی با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یکی از واحدهای طبقه اول، آتش نشانان ایستگاه 103 و 92 به همراه گروه امداد و نجات 10، با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی درنگ ساعت 18:45 عصر روز گذشته خود را به خیابان تهرانپارس، بلوار پروین، خیابان 162 شرقی رساندند.
سید جلال محمدی آشتیانی افسر آماده منطقه سه عملیات در این باره گفت: یک منزل مسکونی در طبقه اول یک ساختمان دو طبقه هفت واحدی، دچارآتش سوزی شده و دود حاصل از آن، ساختمان را در بر گرفته و تعداد 11 نفر از ساکنین داخل دود ناشی از آن گرفتار شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز ساختمان، محل حادثه را ایمن سازی کردند و پس از بازکردن درب ورودی این واحد مسکونی، با استفاده از تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی در قسمت اتاق خواب رساندند و در کوتاه ترین زمان ممکن شعله های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.
افسر آماده آتش نشانی با اعلام به اینکه نیروهای عملیاتی با سرعت عمل خود از سرایت آتش به قسمت های دیگر این واحد مسکونی جلوگیری کردند، خاطرنشان کرد: همزمان گروه دوم از آتش نشانان برای نجات محبوسین احتمالی به جستجو در طبقات و واحد ها پرداختند و 11 نفر از ساکنان را که در راهروها و واحد های مسکونی خود در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند را از ساختمان خارج کردند.
آشتیانی در خاتمه گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها برخی از ساکنان ساختمان دچار دود گرفتگی شدند.
علت بروز این حادثه در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار