جسد جوان غرق شده در گل رامیان کشف شد

گرگان (پانا) - پس از 6 شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه تیم‌های امدادی، ساعتی پیش جسد جوان 25 ساله رامیانی که در گل رامیان غرق شده بود از آب بیرون کشیده شد.

کد مطلب: ۸۴۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جسد جوان غرق شده در گل رامیان کشف شد

ساعت 19 جمعه گذشته موضوع غرق شدن مرد جوان 25 ساله اهل شهرستان رامیان در چشمه «گل رامیان» به تیم‌های هلال احمر اعلام شد.

با توجه به تخصص نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در حوزه امداد و نجات و غواصی، از این مجموعه تقاضای کمک شد که تیم‌های امدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان به منطقه اعزام شد.

همزمان به دلیل نیاز به تلاش‌های شبانه‌روزی و به منظور تقویت گروه‌های امدادی در منطقه، تیم غواصی مرزبانی گلستان نیز به منطقه اعزام شد.

براساس گزارش‌های دریافتی و اظهارات شاهدان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان که نیرویی متخصص و مسوولیت‌پذیر در این نهاد محسوب می‌شود و در امر غواصی از توان بالایی برخوردار است نیز برای امدادرسانی و عملیات جست‌وجو وارد منطقه شد.

در نهایت پس از 6 شبانه‌روز تلاش بی‌وقفه نیروهای آتش‌نشانی گرگان و هنگ مرزی استان گلستان جسد این جوان 25 ساله غرق شده در گل رامیان از عمق 18 متری آب بیرون کشیده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده اظهار کرد: متاسفانه عدم توجه به توصیه مسوولان و هشدارهای دائمی، هنوز شاهد حوادث ناگوار در این منطقه هستیم.

مهدی قره‌قاشی تصریح کرد: تا زمانی که نگاه پیشگیرانه نداشته باشیم برای کاهش حوادث به خصوص غرق شدگی در گل رامیان موفق نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: وضعیت گل رامیان آنقدر ویژه و خاص است که نه تنها فرد عادی نمی‌تواند در آنجا شنا کند بلکه غواصی در گل رامیان نیز بسیار مشکل است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد: من در این عملیات جست‌وجو حتی تا عمق 33 متری پایین رفتم و متاسفانه عمق آنقدر زیاد و فشار آب به سمت بالا آنقدر زیاد است که حتی ما غواص‌ها را دچار مشکل می‌کند و غواص را با فشار به سمت بالا می‌کشاند.

قره‌قاشی گفت: در عمق «گل رامیان» کنده درخت، ضایعات، اشیاء مختلف وجود دارد که غواصی را با مشکل مواجه می‌کند و در درجه اول غواص باید مراقب سلامتی خود باشد و در ادامه به جست‌وجو بپردازد و با توجه به سرمای شدید آب و تاریکی حاکم، جست‌وجو با سختی انجام می‌شود.

گفتنی است، در عملیات جست‌وجوی پیکر این جوان غرق شده، غواصان مرزبانی گلستان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و در نهایت این جسد توسط نیروهای غواص مرزبانی گلستان کشف شده است.

تحریریه خبرگزاری فارس استان گلستان ضمن تقدیر از تلاش‌های غواصان آتش‌نشانی گرگان و هنگ مرزی گلستان امیدوار است با اقدامات پیشگیرانه و هشداری و فرهنگ‌سازی بیشتر مسوولان شهرستان رامیان دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار