معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است

تهران (پانا) - آیین سی و ششمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیدۀ سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۴۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین سی و ششمن جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیدۀ سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به این امر که این جشنواره، بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است، گفت: این جشنواره در طول سال های برگزاری مسیری بسیار طولانی را طی کرده ، تا به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

وی در ادامه، با اذعان به این امر که در این رویداد مهم کشوری بیش از 4 هزار اثر به دبیرخانۀ کشوری این جشنواره رسید، افزود: از این میان 2 هزار اثر دانش آموزی در 5 رشتۀ مختلف فرهنگی و هنری برگزیده شده اند.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود، ابزار هنر را یکی از بهترین و ساده ترین ابزارهایی است که می تواند در خدمت انتقال هر نوع پیام قرار بگیرد، ادامه داد: انتقال پیام به وسیلۀ هنر، به یقین برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

کاظمی با اشاره به این امر که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت هنری یکی از مهمترین ساحت هایی است که مطمح نظر قرار گرفته است، اظهار داشت: این موضوع نشان از جایگاه ویژۀ هنر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، هنر را یکی از مهم ترین ابزار های تربیتی در تمامی ساحت ها دانسته و با اشاره به این موضوع که جشنواره های فرهنگی و هنری بهترین عرصه برای کشف استعدادها و ارزش های مهم فرهنگی و هنری در میان دانش آموزان است، تصریح کرد: جشنوارۀ فرهنگی-هنری مرکزی برای جوشش و تولید آثار هنری کشور خواهد بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اذعان به این امر که در برنامه درسی ملی، فضای پرداختن به مسئلۀ هنر باید مهیا شود، تأکید کرد: رویکرد مهارت تخصصی که دانش آموزان در فضای تعاملی با دانش آموزان دیگر کسب می شود، از موارد مهمی است که نمی توان آن را فراموش کرد.

کاظمی، ضمن ابراز خرسندی از این امر که امروز دانش آموزان با تکیه بر خودباوری، اعتماد به نفس و توانمندی محوری خود می توانند در این جشنواره ها خود را به نمایش بگذارند، یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین اهدافی است که در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و از جمله این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

وی دانش آموزان را پرچمداران نشاط، شادابی و سلامت در جامعه برشمرده و در ادامه، با اشاره به این موضوع که تربیت شهروند هوشمند، متفکر، خلافق و آگاه یکی از مهم ترین برون دادهای جشنواره های فرهنگی و هنری است، گفت: زمانی هنر ارزش پیدا می کند که روح الهی و خدایی در هنر شما دمیده شده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در پایان هنرمند متهد را فردی دانست که می تواند اوج خدت خود را به جامعۀ هنری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار