بزرگداشت روز خبرنگار در بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا)_ آئین بزرگداشت روز خبرنگار توسط خانه مطبوعات با حضور فعالان رسانه ای، استاندار و شماری از مدیران دستگاه های دولتی در سالن سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد .

کد مطلب: ۸۴۴۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت روز خبرنگار در بوشهر برگزار شد

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و سایر فعالان عرصه خبرنگاری گفت : خبرنگاران به‌عنوان سربازان خط مقدم باید برای خنثی کردن شیوه جدید دشمنان در نا امید کردن مردم از نظام تلاش کنند.

گراوند افزود : خبرنگاران درانتخاب نوع تیتر باید مراقبت کنند تا تیتر انتخابی آنها پیام معکوس به جامعه ندهد.

وی گفت : در پیشگاه الهی باید پاسخگوی حب و بغض های خود باشیم از این رو در عرصه کار رسانه باید دقت نظر زیادی باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی در جامعه است گفت: اگر جامعه ای بخواهد بالنده باشد نیازمند رسانه و خبرگزاریهایی است که آزادانه و بدون لکنت زبان مسائل جامعه را بیان کنند و مسئولان نیز باید از این بیان استقبال کنند.

گراوند تصریح نمود : باید در جامعه امیدآفرینی ترویج داده شود چراکه دشمن برای ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه طراحی ویژه‌ای کرده است.
گراوند بیان داشت : هرچند کاستی هایی در زمینه اشتغال و مسائل اقتصادی وجود دارد اما اصحاب رسانه ضمن انعکاس مطالبات مردمی و در نقد منصفانه هوشمندانه عمل شود.

گراوند اظهارامیدواری کرد با توجه به ظرفیت های موجود و سابقه تاریخی و درخشان رسانه ای استان بوشهر این استان همچنان از پیشتازان و پیشقراولان حوزه رسانه در کشور باشد.

در این مراسم مازیار هوشمند رئیس خانه مطبوعات نیز گفت : خانه مطبوعات کارگاههای آموزشی ، تورهای خبری وگردشگری و زیارتی این تشکل صنفی در ماههای آینده افزایش خواهد یافت.

آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت : خبرنگار و روزنامه نگار محلی از نقش و جایگاه مهمی برخوردار است زیرا با پرداختن به مظاهر و فرهنگ های بومی و مادری، نوعی احساس لذت و امید به زندگی و نشاط را در صاحبان این فرهنگ ها ایجاد می کند.

منصور ضابطیان از فعالان رسانه ای کشور و مهمان ویژه این مراسم گفت : تمام لذت کار رسانه ای در کار خلاقانه و تاثیرگذاری آن در جامعه است که در این حوزه تلاش برای خارج نشدن از دایره انصاف ضرورت دارد.

ضابطیان افزود: رسانه در سال های نه چندان دور برای فعالان این عرصه رویا بوده و حال بی انصافی است که اکنون به این رویا رسیدیم سختی و مرارت های آن را بهانه کنیم.

در این آئین از خانم طباطبایی گوینده خبر مرکز صدا و سیما بوشهر و اکبر اقبال مجرد رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بعنوان فعالان و پیشکسوتان رسانه و رضا چراغچی از قدیمی ترین دکه های روزنامه فروشی بوشهر تجلیل شد.

در ادامه، تریبون آزاد با حضور سه تن از فعالان رسانه ای برگزار شد.

در این مراسم گروه موسیقی محلی سریا و چهار کلیپ تاریخ مطبوعات استان، مستند دکه مطبوعاتی چراغچی، و مستند خبرنگاران جوان اجرا شد .

شایان ذکر است : در پایان ازطرف خانه مطبوعات و مسئولین دستگاههای دولتی ، قرعه کشی برای اعزام ۱۷ نفر از اعضای خانه مطبوعات و اهالی رسانه استان به سفر مشهد مقدس برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار