رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پانا مطرح کرد:

برای کاهش تأثیر نوسان‌های ارزی بر صنعت بیمه تلاش می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در مباحث مربوط به نوسان‌های ارزی و کاهش قدرت ریال چالشی مهم برای صنعت بیمه وجود دارد که باید به این منظور راهکارهایی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: یکی از این راهکارها افزایش مبلغ حق بیمه و دیگری افزایش پوشش بیمه‌هاست.

کد مطلب: ۸۴۳۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برای کاهش تأثیر نوسان‌های ارزی بر صنعت بیمه تلاش می‌شود

غلامرضا سلیمانی در نشستی خبری با بیان اینکه در وضع کنونی اقتصاد، افزایش نرخ بیمه‌ها برای مردم مطلوب نیست به همین دلیل باید حجم فروش را افزایش داد و با گسترش پوشش‌های بیمه‌ای آسیب پذیری صنعت را کاهش داد.

سلیمانی با بیان اینکه از کل شرکت‌های بیمه‌ای حدود 90 درصد مجامع خود را برگزار کرده‌اند گفت: به غیر از بیمه ایران و چند شرکت دیگر مابقی شرکت‌های بیمه مجامع خود را برگزار کرده‌اند و تکالیف این شرکت‌ها اعلام شده است.

سلیمانی افزود: در 4 ماه ابتدایی امسال حق بیمه تولیدی با 24.3 دهم درصد رشد به 11 هزار میلیارد تومان و خسارت با 22.3 دهم درصد افزایش به 6 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نسبت خسارت نیز یک واحد کاهش یافته است و 19.3 میلیون بیمه نامه صادر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: تعداد بیمه‌های صادره و خسارت پرداختی 7.7 دهم درصد رشد یافته و 27.6 دهم درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد سهم بیمه‌های دولتی در حال رشد است.

وی ادامه داد: سه رشته بیمه‌ای شخص ثالث، مازاد و درمان به ترتیب 38.3 دهم درصد، 19.9 دهم درصد و 15.4 دهم درصد از حق بیمه تولیدی در کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ادغام شرکت‌های بیمه‌ای گفت: به‌طور حتم حجم صنعت بیمه باید افزایش یابد. برخی از شرکت‌ها نسبت به توانایی و ظرفیت‌های بالقوه صنعت بیمه سهم اندکی از بازار را بر عهده دارند و به غیر از بیمه ایران سایر شرکت‌های بیمه‌ای سهم چندانی از بازار را در اختیار ندارند.به همین دلیل پیشنهاد ادغام شرکت‌های بیمه‌ای ارائه شده است و باید این آمادگی در میان سهام داران این شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شود تا بتوان نسبت به ادغام آن‌ها اقدام کرد.

وی افزود: البته بیمه مرکزی تنها مقام ناظر است و تصمیم گیری‌ها بر عهده خود شرکت‌هاست. بر روی دو تا سه شرکت بیمه‌ای بررسی‌هایی در حال انجام است تا در هم ادغام شوند.

وی درباره اعمال تحریم‌های جدید در صنعت بیمه کشور اظهار کرد: وقتی برجام به‌نوعی به نتیجه رسید شرکت‌های بیمه خارجی با ایران ارتباط برقرار کردند و برخی از شرکت‌های خارجی تلاش کردند تا بیمه اتکایی برخی فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی را در کشور پوشش دهند. اما با اعلام اعمال دوباره تحریم‌ها انصراف خود را اعلام کردند خوشبختانه توان شرکت‌های ایرانی و بیمه مرکزی در آن حد هست که بتواند بیمه‌های اتکایی را به داخل منتقل کند.

سلیمانی افزود: البته تمامی بیمه‌های اتکایی بخش هوایی و دریایی به خارج منتقل نشده بود و بلافاصله قراردادها داخلی سازی شده است و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

وی در رابطه با بازنشسته بودن خود نیز گفت: بازنشسته نیستم که دوباره مشغول به کار شده باشم و هنوز از سالهای خدمت من چند سالی باقی مانده است.

وی با اعلام رو به رشد بودن صنعت بیمه اظهار کرد: تلاش می‌شود تا سه رأس مثلث اقتصادی شامل بیمه‌ها ، بورس و بازار پولی به نحوی بهبود یابد تا آثار مثبتی در اقتصاد داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: سهم بیمه از تولید ناخالص داخلی اکنون 2.3دهم درصد است که سهم ناچیزی است و باید تلاش شود به 3.3 دهم درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیمه هنوز در زندگی مردم جای واقعی خود را پیدا نکرده است تصریح کرد: هر فرد ایرانی باید بداند که در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد بیمه در کنار اوست و از او حمایت می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: برنامه ما این است که سهم بیمه‌های زندگی به 20 درصد افزایش یابد و با افزایش سهم بخش خصوصی در صنعت بتوان مردم را به استفاده از بیمه‌ها ترغیب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار