آمادگی همدان برای صدور مجوز نشر کتاب در غرب کشور

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این استان آمادگی دارد صدور مجوز نشر کتاب برای استان های غرب کشور را تحت پوشش قرار دهد.

کد مطلب: ۸۴۳۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی همدان برای صدور مجوز نشر کتاب در غرب کشور

علیرضا درویش نژاد در جلسه شورای نظارت بر چاپ و نشر با بیان اینکه میانگین مدت زمان صدور مجوز در همدان یک ماه است؛ اظهار کرد: حمایت مالی و خرید آثار مولفان و نویسندگان بومی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

درویش نژاد با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده است؛ ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و بی فرهنگی‌ را کمبود مطالعه در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه آسیب های پایین بودن سطح فرهنگ در جامعه در سایر حوزه ها هم نمود پیدا کرده و تاثیر خود را خواهد داشت؛ افزود: برای رشد فرهنگی باید از ظرفیت بزرگان و مشاوران استفاده کنیم.

درویش‌نژاد با تأکید بر اینکه باید به محتوای کتاب ها توجه کنیم، افزود: رعایت خط قرمزها یک بحث است و توجه به محتوا بحثی دیگر. تولید و انتشار کتاب‌های بی محتوا هم به فرهنگ ضربه می زند و هم به حوزه انتشار و ارزش قلم؛ تأیید مجوز انتشار کتاب بی محتوا توهین به جامعه و اهالی قلم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی در استان از برنامه های این اداره کل است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی علاوه بر نویسندگان و مولفان برای اصحاب رسانه هم ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار