در گفت‌وگوی با پانا مدیرروابط عمومی انارستان تشریح کرد

سیم کارت‌های دانش‌آموزی چه ویژگی‌هایی دارند

تهران (پانا) - مدیرروابط عمومی و امور بین‌الملل انارستان با اعلام واگذاری یک میلیون و 400 هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی تاکنون می‌گوید ویژگی سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی این است که محیطی از اینترنت را در اختیار کودک و نوجوان قرار می‌دهد که ایمن و قابل کنترل است و درآینده نزدیک نیز امکان مدیریت تماس‌ها و پیام‌ها در این سیم‌کارت‌ها برای والدین فراهم خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سیم کارت‌های دانش‌آموزی چه ویژگی‌هایی دارند

مسعود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اعلام رونمایی از اپراتور تین‌تاک در حاشیه نمایشگاه الکامپ اظهار کرد:‌ کار اپراتور تین‌تاک توسعه‌یافته‌تر از سیم‌کارت است و در واقع پوشش ارتباطی بر روی تمامی ارتباطات کودک ونوجوان دارد. در سیم‌کارت‌هایی که از سوی انارستان ارایه شده است، براساس امکاناتی که اپراتور همراه اول در اختیار قرارداده است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است اما در مورد اپراتور تین‌تاک امکان برنامه‌ریزی این اپراتور وجود دارد.

وی اضافه کرد: اپراتور تین‌تاک می‌تواند فراتر از ارایه سیم‌کارت عمل کند و با برنامه‌ریزی‌های لازم خدمات ویژه‌تری را به کودکان و نوجوانان ارایه دهد.

واگذاری یک میلیون و 400 هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی

صادقی با اعلام واگذاری یک میلیون و 400 هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی از سوی شرکت‌ انارستان اظهار کرد:‌ تمامی این سیم‌کارت‌ها فعال است . یکی از قابلیت‌های تبلت دانش‌اموزی این است که به سیم‌کارت انارستان مجهز است و کاملا با آن هماهنگ است.

مدیرروابط عمومی و امور بین‌الملل انارستان تصریح کرد:‌ سیم‌کارت دانش‌آموزی همانند سیم‌کارت همراه اول است و هیچ تفاوتی با سیم‌کارت‌های دیگر ندارد و امکان تماس، مکالمه و پیامک را دارد. اینترنت آن نیز در سیم‌کارت‌هایی که از سال قبل ارایه شده است 4G است که تلاش می‌شود اینترنت نسل چهار و نیم نیز ارایه شود.

محیط امن اینترنتی با سیم‌کارت و اینترنت دانش‌آموزی

وی افزود: مهمترین ویژگی سیم‌کارت انارستان امکان مدیریت والدین بر روی این سیم‌کارت‌هاست. در‌ آینده نزدیک تماس‌ها و پیامک‌های که از سوی کودک ارایه می‌شود از طریق فهرستی که والدین تعریف می‌کنند قابل کنترل خواهد بود. هم‌اکنون سیم‌کارت‌های انارستان مجهز به اینترنت ویژه کودک و نوجوان هستند که از اینترنت عمومی جدا شده است. مشابه این سیستم در کشورهای خارجی نیز وجود دارد به عنوان نمونه فضایی که فیس‌بوک یا یوتیوب‌کید برای کودکان در نظر گرفته است از فضای بزرگسالان جداست.

صادقی عنوان کرد:‌ کاری که اینترنت دانش‌آموزی با استفاده از سیم‌کارت انارستان انجام داده است، این است که محیطی از اینترنت را در اختیار کودک و نوجوان قرار می‌دهد که ایمن و قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه تعریف کودک و نوجوان از 6 تا 18 سال و دقیقا در سال‌هایی است که کودک ونوجوان دوران تحصیل را طی می‌کنند، اظهار کرد:‌ اینترنت کودک و نوجوان که با عنوان رومانت مطرح است بر روی سیم‌کارت و اینترنت‌های خانگی قابل عرضه است. این اینترنت هم‌اکنون به صورت پایلوت در استان البرز روی اینترنت خانگی راه‌اندازی شده است و به زودی سراسری می‌شود.

صادقی تصریح کرد:‌ دریافت‌کنندگان سیم‌کارت دانش‌آموزی باید بین 6 تا 18 سال باشند و نکته مهم دیگر این است که در کشور ما فروختن سیم‌کارت به افراد زیر 18 سال ممنوع است و با سیم‌کارت انارستان این فرصت برای دانش‌اموزان مهیاست که دارای سیم‌کارت شخصی خود باشند.

راه‌اندازی موتور جست‌وجوی دانش‌آموزی

مدیرروابط عمومی و امور بین‌الملل انارستان خاطرنشان کرد:‌ موتور جست‌وجوی کودک و نوجوان نیز راه‌اندازی شده است که از قابلیت‌های ویژه اینترنت کودک و نوجوان انارستان است و از آدرس romanet.ir قابل دسترس است. در این موتور جست‌وجو بر اساس فهرست سفیدی که پیوسته درحال به‌روز‌رسانی است از طریق فیلترینگ کیبورد و واژه‌یابی کار دسته‌بندی را انجام می‌دهد و نتایج جست‌وجو مطابق و مناسب سن کودک و نوجوان است.

وی افزود: سرچ در سایر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل یا یاهو نتایج نامطلوبی را نیز ممکن است برای کودک و نوجوان به همراه داشته باشد که در موتور جست‌وجوی انارستان این اتفاق به وجود نمی‌آید.

وی تاکید کرد:‌ سیم‌کارت دانش‌آموزی عوارض و آسیب‌هایی را که ممکن است در محیط معمولی اینترنت سیم‌کارت‌ها وجود داشته باشد، ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار