معاون وزیر راه و شهرسازی:‌ ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری است

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص ۶۰ میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت به مسکن مهر خبر می‌دهد و می‌گوید  با توجه به محدودیت‌های جدی دولت در تامین مالی، این رقم را مصوب کرده است که بخشی از آن به پردیس اختصاص می‌یابد ، مضاف بر این ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه مشخصا به پردیس اختصاص یافته است که آن نیز در این راستا هزینه خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۲۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:‌ ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی تامین خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس گفت: پردیس یکی از پروژه‌های سخت ما است. بیان گرفتاری‌ها و برجسته‌کردن مسائل پردیس از جهت جلب توجه ملی صورت می‌گیرد اما مفهومش نادیده‌گرفتن تعهدها نیست. اگر مباحث پردیس برجسته می‌شود از این جهت است که پروژه‌ بسیار بزرگ شهرسازی در مقیاس پیپچیده با توپوگرافی خاص است و نیاز به هزینه‌های متعدد دارد. بخشی از این هزینه متوجه شهروندان است و بخش دیگر باید از منابع دولتی تامین مالی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خدمات روبنایی پردیس حداقل به ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد افزود: ما تعهد ایجاد خدمات روبنایی را به طور کامل از منابع داخلی می‌پذیریم. همین الان هم آغاز کرده‌ایم؛ حداقل ۲۱ مدرسه در حال ساخت، درمانگاه، پارک و کلانتری داریم. همین ارزش افزوده‌ای که در مسکن مهر پردیس انجام شده است نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری مناسبی است که توسط شهرهای جدید صورت گرفته است و چشم‌انداز مثبتی برای ساخت و ساز املاک و مستغلات ایجاد شده است. توصیه من به متقاضیان واقعی مسکن مهر پردیس این است همانطور که تا الان صبوری نشان داده‌اند باز هم تحمل کنند. هدف ما این است که مسکن مناسب با شأن آنها با کلیه امکانات تحویل دهیم و این کار را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: مسکن مهر سه وجه اصلی دارد؛ یکی بخش ساختمان است که در پردیس ۸۶ درصد پیشرفت دارد و ۴۰ هزار واحد در مرحله نازک‌کاری است. موضوع دیگر خدمات زیربنایی مثل آب، برق و فاضلاب است که پیشرفت ۶۲ درصدی دارد. بنابراین فاصله‌ای در این مرحله داریم. موضوع دیگر محوطه‌سازی و آماده‌سازی است. پردیس سایت خاصی است که ناگزیریم دیوارهای حائل و شهرسازی متفاوتی را داشته باشیم. این بخش نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد. پیش‌بینی این است که ساختمان‌ها اواخر امسال و اوایل سال آینده تمام شود ولی مبحث ما این است که برای تامین زیرساخت‌ها تامین مالی کنیم و انشاءالله به تدریج واحدها را تحویل می‌دهیم.

طاهرخانی درخصوص آخرین وضعیت پروژه قطار برقی کرج ـ هشتگرد هم گفت: این پروژه از پیشرفت مناسبی برخوردار است. کار ایستگاه تقریبا به اتمام رسیده است فقط حوزه تجهیز و برق باقی مانده است که با قول‌های سازمان برنامه و استفاده از منابع داخلی شرکت عمران انشاءالله امسال شاهد افتتاح قطار کرج ـ هشتگرد خواهیم بود. در سایر شهرهای جدید نیز بحث دسترس‌پذیر‌کردن شهرها با حمل و نقل انبوه را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ چرا که سیستم حمل و نقل شخصی پاسخگوی نیاز ما نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار