مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش :

کار آفرینی به عنوان یک رویکرد جدی در دستور کار آموزش و پرورش است

مشهد (پانا)- مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه برنامه های باشگاه کارآفرینان نوجوان گفت:کار آفرینی به عنوان یک رویکرد جدی در دستور کار آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۴۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کار آفرینی به عنوان یک رویکرد جدی در دستور کار آموزش و پرورش است

مصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش درآیین اختتامیه برنامه های باشگاه کارآفرین نوجوان گفت:بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه به کارآفرینی باید از دوره ابتدایی و حتی پیش از آن آغاز شود.

وی ادامه داد: تغییر سیاست کارجویی به کارآفرینی از جمله ضروریات جامعه امروز ماست و در این میان نقش خانواده ها در استمرار فعالیت های کارآفرینی نقشی پررنگ، موثر و مثبت است.

آذرکیش با ابیان اینکه ایجاد باشگاه کارآفرینان نوجوان می تواند در آینده زمینه ساز بروز خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای گونانگونی گردد تصریح کرد:ایجاد دانش،نگرش و مهارت به عنوان آنچه که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم و همچنین آموزش مهارت های ارتباطی،ریسک پذیری و تقویت خلاقیت،می تواند از جمله کارکردهای "باشگاه کارآفرین نوجوان"محسوب شود.

مدیر کل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به برخی راهکارهای موثر در بروز استعدادها در کارآفرینی افزود: آشنایی دانش آموزان با فرهنگ تعاون یک تکلیف ویژه در آموزش و پرورش است، تعاونی های دانش آموزی ضمن کمک به آموزش فرهنگ تعاون می تواند در بروز خلاقیت های کارآفرینی موثر باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز کشور ما به کارآفرینان جوان و نوجوان نیازمند است، چرا که مهم ترین رهاورد کارآفرینی، اشتغالزایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار