وزیر آموزش وپرورش در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمان وائمه جمعه، فرمانداران و روسای ادارات:

تفویض اختیار و نظام‌های سنجش صلاحیت‌ها، کنترل کیفیت مدارس، انتخاب و انتصاب مدیران 4 برنامه اصلی تحول است

تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش نظام سنجش صلاحیت‌ها، نظام کنترل کیفیت مدارس، نظام انتخاب و انتصاب مدیران و تفویض اختیار را چهار برنامه اصلی ایجاد تحول درآموزش و پرورش معرفی کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تفویض اختیار و نظام‌های سنجش صلاحیت‌ها،  کنترل کیفیت مدارس،  انتخاب و انتصاب مدیران  4 برنامه اصلی تحول است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، شامگاه دیروز سید محمد بطحایی که در سفر دو روزه به استان کرمان به سر می‌برد، در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمان وائمه جمعه فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی در این روزها به اوج‌خود رسیده است و آنها تلاش می‌کنند احساس تعلق مردم به نظام را از بین ببرند بنابراین مسئولان باید توجه داشته باشند که با وحدت مثال‌زدنی این مشکلات را پشت سر بگذاریم و دشمن را ناامید کنیم.

او ادامه داد: نباید آموزش‌ و پرورش را در وزیر خلاصه کرد بلکه همه باید توجه داشته باشند اینکه جامعه فردای ما چگونه است امروز در مدارس در حال شکل‌گیری و تعیین است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از اول مهر هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری مسابقات فردی را ندارد و همه رقابت‌ها باید به صورت گروهی باشد.

او افزود: اصرار ما در آموزش وپرورش تربیت است. باید در مدرسه تعلق خاطر به کشور و جامعه را دانش‌آموزان یاد بگیرند و ما باید در آموزش و پرورش به این نقطه برسیم.

بطحایی به وجود بزرگانی مانند سردار سلیمانی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: هرچند چنین بزرگانی از مدارس بیرون آمده‌اند، باید مدارس به گونه‌ای باشد که بتواند افراد بزرگ بیشتری را تربیت کند.

عضو کابینه تدبیر و امید در ادامه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: نظام سنجش صلاحیت‌ها، نظام کنترل کیفیت مدارس ، نظام انتخاب و انتصاب مدیران و تفویض اختیار چهار برنامه وزارتخانه است که مراحل آزمایشی آن انجام شده است و به زودی در تمام کشور اجرا می‌شود.

او حذف سختی کار را ناشی از رای دیوان محاسبات اعلام و عنوان کرد: پس از سه سال مقاومت در برابر رای دیوان سرانجام ناچار به پذیرش شدیم اما با جدیت در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

بطحایی در خصوص موضوع رتبه‌بندی معلمان ادامه داد: به زودی پیش‌نویس لایحه رتبه بندی را به دولت ارسال می‌کنیم تا پس از ارائه به مجلس شورای اسلامی و تصویب شدن آن را اجرایی کنیم.

او افزود: رتبه‌بندی یعنی هر که صلاحیت و شایستگی‌های بیشتری دارد از نظر مالی، دریافتی بیشتری داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان به موضوع حذف آزمون ورودی مدارس خاص و آسیب‌های کنکور اشاره کرد و گفت: تعدد آزمون‌ها دانش‌آموزان را بیچاره کرده است، می‌خواهیم جلوی این فرآیند استرس‌زا و اضطراب‌آور را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار