مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: کارایی و اثربخشی در مدرسه باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت می‌شود

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کارایی و اثربخشی در مدرسه ارتقای نظام تعلیم و تربیت را به دنبال دارد.

کد مطلب: ۸۴۲۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: کارایی و اثربخشی در مدرسه باعث ارتقای نظام تعلیم و تربیت می‌شود

محمد پورداود در جمع مدیران مدارس منطقه سردرود با اشاره به مولفه های مدیریت موفق، اظهار کرد: مجهز شدن به دانش و اطلاعات روز و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری از مهم ترین ضرورت های یک مدیر موفق است.

پورداود افزود: اگر به دنبال تدریس نوین هستیم، باید استانداردها را بشناسیم و از ابزارها و شیوه های مناسب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مهارت های فنی، ادراکی و انسانی، گفت: مهارت های ادراکی و فنی باید در خدمت مهارت انسانی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابتکار و خلاقیت را از دیگر مولفه های مدیریت موفق ذکر کرد و افزود: اگر مدیران مدارس و معلمان خلاق و مبتکر باشند، این مهم در بین متربیان نیز ساری و جاری می شود.

پورداود با تأکید بر پرسشگری و تفکر انتقادی در مدارس، گفت: تقویت روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان باعث شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت آنها می شود.

وی ایجاد دنیای تخیل در ذهن دانش آموزان را مهم و اثربخش خواند و تصریح کرد: این مهم با اهداف سند تحول بنیادین در ساحت هنری و زیبایی شناختی منطبق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اهمیت مدرسه محوری به عنوان یکی از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مدرسه یک سازمان کوچک، اما مهم است که کارایی و اثربخشی در آن زمینه های ارتقای آموزش و پرورش را فراهم می کند.

پورداود افزود: سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران و نظام تضمین کیفیت مدارس از جمله بر نامه های آموزش و پرورش براساس اصل مدرسه محوری است.

در ادامه این نشست نشاطی، رییس آموزش و پرورش سردرود گزارشی از برنامه ها و فعالیت های منطقه در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی و ... ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار