بازی تازه آمریکا: مذاکره با پیش‌شرط یا بدون شرط

تهران (پانا) – وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از اظهارات دونالد ترامپ درباره آمادگی این کشور برای مذاکره بدون شرط با آمریکا از همراهی با او برای مذاکره با ایران اما با پیش‌شرط خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بازی تازه آمریکا: مذاکره با پیش‌شرط یا بدون شرط

مایک پمپئو ساعتی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که او آماده است با رهبر ایران بدون هر پیش‌شرطی و در هر زمانی ملاقات کند، گفت‌و‌گو کرد.

اما وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌شرط‌هایی را برای این دیدار تعیین کرد.

پمپئو گفت: «ما قبلا هم اعلام کردیم که رئیس‌جمهوری برای حل مشکل آمادگی این دیدارها ر ا دارد.»

او ادامه داد: «اگر ایرانی‌ها تعهد خود را به تغییر رفتار با مردم خود نشان بدهند، رفتار بد خود را کاهش دهند، وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آنگاه رئیس‌جمهوری می‌تواند برای گفت‌وگو آماده شد.»

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی این سخنان را مطرح که کرده که رئیس‌جمهوری این کشور مذاکره با ایران را بدون پیش‌شرط اعلام کرده بود.

این چندمین بار است که مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی ضد و نقیض آمادگی خود را برای مذاکره با ایران اعلام می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا با استفاده از فضای اقتصادی و گرانی ارز در ایران موضوع مذاکره با آمریکا بدون پیش‌شرط را مطرح می‌کند و وزیر امور خارجه‌اش ساعتی بعد شروط مذاکره را تغییر رفتار جمهوری اسلامی با مردم اعلام می‌کند که این نشان‌دهنده ادامه تلاش آمریکا برای دست‌یابی به سیاست اعمال حداکثر فشار بر ایران است.

ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام اعلام کرده بود که شدیدترین تحریم‌ها را ضد ایران اعمال خواهد کرد. از سوی دیگر اخبار متعددی درباره لابی آمریکا با کشورهای منطقه برای مقابله و فشار بر ایران و حتی ایجاد ناتوی عربی در این راستا منتشر شده است.

به نظر نمی‌رسد همانطور که مقام‌های ایران پیشتر نیز اعلام کرده‌اند قصد آمریکا از بیان چنین مواضعی تحمیل مذاکره به ایران باشد و چنین رفتارهای ضد و نقیضی هم حاکی از نوعی بازی سیاسی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران و جهان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار