معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

رشد20درصدی خدمات مشاوره ای به متقاضیان انتخاب رشته

بیرجند (پانا) ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از 5 هزار داوطلب انتخاب رشته از پذیرفته شدگان در آزمون سراسری از خدمات مراکز مشاوره ای آموزش و پرورش بهره مند شدند که پیش بینی می شود در سال جاری 20 درصد رشد داشته باشد.

کد مطلب: ۸۴۱۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد20درصدی خدمات مشاوره ای به متقاضیان انتخاب رشته

فرشید جعفری، در همایش برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور 97 اظهار کرد: در این همایش بیش از 200 مشاور ازمدارس سراسر استان حضور دارند.

وی، که در سالن همایش های آموزش و پرورش (قلم چی) صحبت می کرد، ادامه داد: انتخاب رشته که مقدمه انتخاب شغل می باشد از مهمترین انتخابهای هر فرد در زندگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی،انتخاب رشته تحصیلی صحیح و بر اساس توانمندی ها و علایق را لازمه موفقیت پویایی و رونق دانشگاه ها دانست و تصریح کرد:آموزش و پرورش با ارائه آموزش های لازم به و ارائه خدمات مشاوره ای انتخاب رشته ، توسط مشاوران آموزش دیده،درپایگاه های انتخاب رشته، به داوطلبان کمک می کند تا انتخاب رشته مناسب در کنکور و مناسب ترین طرح ریزی تحصیلی و شغلی را داشته باشند

جعفری،بروز رسانی اطلاعات مشاوران در زمینه برنامه ریزی و انتخاب رشته کنکور، توانمند سازی مشاوران پایگاه های انتخاب رشته، جلوگیری از بروز خطا در انتخاب رشته داوطلبان با ایجاد فرصت مشاوره فردی و جلوگیری از سوء استفاده مراکز سود جو و غیر مجاز در انتخاب رشته را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت 12 پایگاه انتخاب رشته در شهرستان ها و مناطق استان، یاد آور شد: این پایگاه ها از زمان اعلام نتایج لغایت پایان مهلت انتخاب رشته مشغل ارائه خدمات به دانش آموزان و دواطلبان می باشد.

گفتنی است نحوه انتخاب رشته به شیوه دسته بندی، سهمیه ها ، بومی گزینی، معرفی رشته های دانشگاهی، معرفی دانشگاه ها، رشته های متمرکز و نیمه متمرکز،آخرین تغییرات انجام شده در انتخاب رشته و پذیرش در آزمون سراسری،برنامه ریزی کنکور،مهارتهای مطالعه ومهارت های آزمون دادن از جمله خدمات مراکز مشاوره ای آموزش و پرورش در پیاگاه های انتخاب رشته به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار