رصد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن در آسمان تنگستان

بوشهر/تنگستان(پانا)_طولانی ترین ماه گرفتی قرن توسط انجمن نجوم پژوهشسرای دانش آموزی فرهنگ شهر اهرم در منطقه تفریحی و گردشگری آبگرم اهرم رصد شد .

کد مطلب: ۸۴۱۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رصد طولانی ترین ماه گرفتگی قرن در آسمان تنگستان

ابراهیم دهقان دوست گفت: طولانی ترین ماه گرفتی قرن توسط انجمن نجوم پژوهشسرای دانش آموزی فرهنگ شهر اهرم و مرکز پارک رشد علم و فناوری تنگستان در منطقه تفریحی و گردشگری آبگرم اهرم رصد شد.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش تنگستان تصریح کرد:یکی از عمده فعالیت های انجمن نجوم آسمان تنگستان پژوهشسرای دانش آموزی فرهنگ رصد های گوناگون نجومی است که مهترین آن رصد این ماه گرفتگی بود که با استقبال بی نظیر شهروندان رو به رو شد.

وی افزود:بزرگترین ماه گرفتگی قرن در روز جمعه پنجم مردادماه در برخی نقاط از کره زمین و در اکثر نقاط ایران قابل رویت بود، این پدیده از حدود ساعت ۲۲ دیشب آغاز و تا ساعت ۴ بامداد ادامه داشت.

گفتنی است، هرگاه زمین، ماه و خورشید در یک راستا شوند، ماه گرفتگی یا خسوف رخ می‌دهد و زمانی که قرص ماه در سایه کامل زمین باشد ماه گرفتگی کامل و اگر بخشی از ماه در آن باشد ماه گرفتگی جزیی و اگر تنها نیم‌سایه زمین ماه را فراگیرد ماه گرفتگی نیم‌سایه‌ای رخداده که تنها با ابزار قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار