اردوغان: ترکیه روابطش با ایران را قطع نخواهد کرد

تهران (پانا) - رئیس جمهور ترکیه گفت: به درخواست آمریکا مبنی بر قطع روابط با ایران پاسخ نمی‌دهد.

کد مطلب: ۸۴۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوغان: ترکیه روابطش با ایران را قطع نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری اسوشیتدپرس از استانبول، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه در استانبول گفت قطع روابط با یک "شریک راهبردی و کشور همسایه" با استقلال کشورها در تعارض است.

اردوغان پرسید: "چه کسی در طول زمستان، کشور مرا گرم خواهد کرد؟"

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد این کشور با کشورهای دیگر نیز مشارکت راهبردی دارد و روابط خود با کشورهایی نظیر ایران را قطع نخواهد کرد زیرا این مساله به استقلال ترکیه خدشه وارد خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوغان در آستانه سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در کنفرانش سران کشورهای عضو بریکس در فرودگاه «اسن بوغا » در آنکارا به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: ترکیه با بسیاری از کشورها مشارکت راهبردی دارد و روابط خود با کشورهای دیگر را قطع نخواهد کرد. زیرا قطع روابط خلاف بینش حفظ استقلال کشورمان است. ایران کشور همسایه و شریک استراتژیک ماست. ما از آنها محصول (نفت ) وارد می کنیم. چه کسی در زمستان نیازهای گرمایشی کشور ما را تامین خواهد کرد؟ همچنین تحولات زیادی بر اساس الگوی برد- برد وجود دارد. همه این موارد را ما در دوره باراک اوباما بطور علنی به آمریکا اعلام کردیم. اکنون نیز همان موارد را به مقامات آمریکا اعلام کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار