استفاده از ایده های دانش آموزان و فرهنگیان راهکاری مناسب برای احیای دریاچه ارومیه است

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت و ایده های فرهنگیان و دانش آموزان راهکاری مناسب برای احیای دریاچه ارومیه است.

کد مطلب: ۸۴۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ایده های دانش آموزان و فرهنگیان راهکاری مناسب برای احیای دریاچه ارومیه است

حسین عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی در جلسه مجریان فرهنگی و اجتماعی پروژه های احیای دریاچه ارومیه که باحضور دکتر تجریشی معاون سازمان محیط زیست کشور برگزار شد اظهار داشت: سازمان دانش آموزی با دارا بودن ظرفیت های فراوان و داشتن پایگاههای ثابت در تک تک مدارس ، بستر لازم را برای ورود به بخش آموزش های دانش آموزی فراهم میکند.

وی ادامه داد: برای اولین بار آموزش و ظرفیت سازی برای ۱۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و ۳۵ هزار دانش آموز در مناطق روستایی با برگزاری دوره های تخصصی توسط سازمان دانش آموزی انجام گرفت.

عباس زاده با اشاره به جمع آوری رزومه و ایده ها در بخش دانش آموزی گفت: دانش آموزان با تشکیل تیم هایی در خصوص موضوعات و مشکلات دریاچه ارومیه وارد رویداد دیجیتال خواهند شد ، استفاده از ظرفیت و ایده های دانش آموزان راهکاری مناسب برای احیای دریاچه ارومیه است.

وی افزود : با توجه به احساس نیاز سازمان دانش آموزی و نیز خواسته های ستاد احیای دریاچه جهت ایجاد ظرفیت های لازم در بین دانش آموزان به شکل ایجاد حلقه های همیار آب و داشتن روحیه مطالبه گری و پرورش روحیه مشارکتی در این حلقه ها برنامه مدونی آماده شده است.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی به آموزش های لازم در بین فرهنگیان و دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت : در سال گذشته ظرفیت های لازم در بین فرهنگیان شاغل در مناطق روستایی در خصوص مسایل دریاچه ارومیه ایجاده شده بود و اقدام به آموزش های پایه ای در ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با طراحی بازیهای مناسب ، برگزاری مسابقات فرهنگی - هنری و اردویی و بازدید از دریاچه ارومیه متناسب با موضوع آب و دریاچه ارومیه ، پرورش روحیه مشارکت و مطالبه گری ، تیم های دانش آموزی تسهیلگر محلی به شکل واقعی همیار و مطالبه گر در روستا خواهند بود که این فرآیند هم اکنون در حال طراحی و برنامه ریزی است.

عباس زاده اذعان داشت: نگاه سازمان دانش آموزی استان به منابع و اعتبارات تخصیصی ستاد احیای دریاچه ارومیه نگاه درآمدی نبوده بلکه ایجاد ظرفیت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان می باشد.

وی خاطر نشان کرد : سازمان دانش آموزی با استفاده از ظرفیت ۳۴هزار نفری تشکل های پیشتازان دانش آموزی می تواند به صورت کاملا عملی در خصوص کمک به احیای دریاچه ارومیه نقش بسزایی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار