معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی: 

موثرترین کار مشاوران آموزش و پرورش هدایت تحصیلی است

ارومیه (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه دوره های آموزشی _ توجیهی مشاوران پایگاه های رشته های کنکور سراسری استان گفت: موثرترین و ضروری ترین کار مشاوران آموزش و پرورش در مدارس هدایت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
موثرترین کار مشاوران آموزش و پرورش هدایت تحصیلی  است

قدرت الله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این نشست اظهار داشت: امروزه انتظار دانش آموزان و اولیا از مشاوران بیشتر بوده و مشاوران باید انتظارات دانش آموزان را حدالمکان بجا آورند.

قاسمی افزود: از مدیران مدارس انتظار داریم همانگونه که دغدغه ساعات آموزشی را دارند ساماندهی ساعات مشاوره و تربیتی را هم در اولویت قرار دهند.

وی گفت: گارگاه های توانمندی سازی یک ظرفیت خوبی برای توجیح مشاوران بوده که موثرترین آنها هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان می باشد.

قاسمی ادامه داد: مشاوران در امر هدایت تحصیلی باید به دانش آموزان شناخت کامل از رشته های تحصیلی و شغلی را بدهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: علاقه ، استعداد، نیاز کشور و امکانات آموزشی چهار عامل اصلی در هدایت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

وی افزود: تامین و توزیع مناسب اعتبارات ، فضا و تجهیزان مورد نیاز برای انجام مطلوب هدایت تحصیلی _ شغلی دانش آموزان امری ضروری می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی است که دانش آموز می تواند بهترین رشته را با توجه به اصول موجود با کمک و راهنمایی مشاوران انتخاب کنند.

قاسمی در آخر بیان کرد: هدف از برگزاری این گارگاه ها آشنایی بیشتر رابطین مرکز مشاوره با خصوصیات و تفاوتهای فردی دانش آموزان و اتخاذ شیوه های مناسب در جهت رفع مشکلات آنان و انتخاب رشته متناسب در هدایت شغلی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار