اردوی آموزشی توجیهی تیم های منتخب پیشتازان آذربایجان شرقی

علیزاده: اردوی ملی پیشتازان از نتیجه بخش ترین و کاربردی ترین اردوهای دانش آموزی در کشور است

تبریز (پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: به نظر کارشناسان و محققان، اردوی ملی یکی از بهترین، نتیجه بخش ترین و منسجم ترین اردوهای دانش آموزی در سطح کشور است.

کد مطلب: ۸۳۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
علیزاده: اردوی ملی پیشتازان از نتیجه بخش ترین و کاربردی ترین اردوهای دانش آموزی در کشور است

صمد علیزاده در آیین افتتاحیه اردوی آموزشی توجیهی تیم های منتخب پیشتازان آذربایجان شرقی در محل سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه متولیان امر تعلیم و تربیت است به مسایل تربیتی و پرورشی توجه شایانی شده است ولی متاسفانه گاهی در مدارس دیده می شود که فقط به برنامه های آموزشی بهاء داده می شود و امور پرورشی در حاشیه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از شش ساحت یاد شده در سند تحول آموزش و پرورش پنج ساحت به طور مستقیم به مسایل پرورشی توجه کرده است پس این نشان از اهمیت و جایگاه تربیت در مدارس است.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی اهمیت و نقش برنامه های پرورشی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان را یادآور شد و افزود: تمامی برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس باید منجر به این شود که دانش آموز نحوه بهتر زیستن و تعامل با دیگران را یاد بگیرد.

علیزداه خطاب به دانش آموزان بیان کرد: همه شما در کنار این که فیزیکدان، شیمیدان و ریاضیدان خوبی هستید باید اصول شهروندی و مهارت های اجتماعی را بیاموزید و فقط به دروس نظری اکتفا نکنید.

وی خطاب به تیم های منتخب استانی گفت: پس از پایان این اردو و ارزیابی های لازم در نهایت از هر تخصص صف جمع، امداد و نجات و کمک های اولیه، مخابره، جهت یابی و نقشه خوانی، تولید و اجرای فریادهای شادی و مهارت ساخت پروژه و اجاق های صحرایی، یک تیم منتخب استان به اردوی ملی که در اردوگاه شهید با هنر تهران برگزار می شود ا عزام خواهد شد و این تیم های منتخب که نماینده استان هستند باید در فضایی صمیمی وبه صورت گروهی و فعالانه با سایر استان ها رقابت کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی ادامه داد: به نظر کارشناسان و پژوهشگران، اردوی ملی پیشتازان یکی از بهترین، نتیجه بخش ترین و کاربردی ترین اردوهای دانش آموزی در سطح کشور است و به خصوص نظم حاکم در این اردو مثال زدنی است.

علیزاده افزود: اردوهای پیشتازان نماد بارز ساحت های تربیتی هستند و رشد متوزان دانش آموزان را در این اردوها انتظار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار