پلیس فتا هشدار داد

فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی‌ را نخورید

تهران (پانا) - رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا می‌گوید اخیراً انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی تحت عناوین مختلف نظیر صیغه‌یاب، دوست‌یاب، ماهواره جیبی، آپ شو و هدایت به درگاه‌های جعلی به بهانه فعال‌سازی از سوی مجرمان حوزه فیشینگ به شدت افزایش یافته است که مردم باید مراقب باشند و فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی را نخورند.

کد مطلب: ۸۳۹۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فریب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی‌ را نخورید

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نوروزی ناجا گفت: از آنجایی که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنم حتما قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کرده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه برخی از کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهاً اقدام به دانلود کردن برخی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی این سایت‌ها می‌کنند، غافل از اینکه در اکثر موارد، فایل‌هایی که روی این سایت‌ها قرار دارد آلوده به انواع بدافزارهاست.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه‌های غیرقانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.

وی از هموطنان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیراخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار