رئیس سازمان بهشت زهرا:آرامگاه پایتخت پاسخگوی نیازهای زمان زلزله نیست

تعیین ۴ محل در ۴ گوشه شهر را برای کفن و دفن اضطراری ضرورت دارد

تهران (پانا) –- رئیس سازمان بهشت زهرا (س) ظرفیت موجود آرامگاه پایتخت را برای ارائه خدمات در شرایط وقوع زلزله شدید ناکافی خواند و تعیین چهار محل در چهار گوشه شهر را برای کفن و دفن اضطراری ضروری خواند.

کد مطلب: ۸۳۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان بهشت زهرا:آرامگاه پایتخت پاسخگوی نیازهای زمان زلزله نیست

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، سعید خال در جریان بازدید رییس و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هنوز مدل خاصی برای پاسخگویی به نیازهای زمان زلزله طراحی نشده است اما این موضوع و سایر نیازها در کمیته انتقال و تدفین کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران در حال بحث و بررسی است.

وی همچنین به ساخت مجموعه‌ای ویژه برای کفن و دفن در شرایط اضطراری با عنوان پایگاه مدیریت بحران و نیز پیش بینی 15 هزار قطعه قبر آماده برای استفاده در شرایط مواجهه با تلفات وسیع ناشی از سوانح و حوادث بزرگ اشاره کرد و افزود: مجموعه ویژه کفن و دفن اضطراری در قالب دو دستگاه سوله و برخوردار از محل ذخیره اقلام مورد نیاز بنا شده که به زودی پس از تجهیز با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بهشت زهرا(س) گفت: با این حال ظرفیت کفن و دفن در بهشت زهرا محدود است و در شرایط اضطراری باید از چهار نقطه از پیش طراحی شده پیرامون شهر برای کفن و دفن جان باختگان احتمالی سوانح بزرگ استفاده کرد.

وی همچنین از تشکیل گروه شهروندان داوطلب برای تدفین در شرایط اضطراری تحت عنوان «کانون تدفین کنندگان داوطلب» با مشارکت و همکاری گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان، روحانیون و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: مسائل مربوط به این حوزه در کارگروه مربوطه در شورای هماهنگی مدیریت بحران در دست بررسی قرار دارد.

همچنین دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیش‌بینی سناریوهای مختلف رویارویی با سوانح طبیعی و حوادث را برای تمامی سازمان های خدمات‌رسان حوزه مدیریت شهری از جمله سازمان بهشت زهرا (س) ضروری خواند و گفت: سوانح بزرگ همچون زلزله ممکن است ده‌ها سال رخ ندهد؛ اما نباید از الزامات آمادگی و مقابله برای پاسخگویی مناسب در زمان رویارویی با آن غفلت ورزید.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: سازمان بهشت زهرا (س) با برخورداری از فضای سبز، معابر مناسب و شبکه آب و برق مکان مناسبی برای اسکان اضطراری به شمار می آید که باید ابعاد بهره برداری از این ظرفیت نیز مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار