برنامه های فرهنگی و هنری اردو، راهی برای شکوفایی خلاقیت

شیراز(پانا) - معاون فرهنگی هنری اردوی استانی پیشتازان از آموزش راه های صرفه جویی در آب توسط نظم و انظباط موجود در تشکیلات خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۸۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های فرهنگی و هنری اردو، راهی برای شکوفایی خلاقیت

بیژن خوشحال در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: برنامه های فرهنگی و هنری که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، شامل مسابقات فرهنگی، ورزشی، پیامکی با موضوع سازمان دانش آموزی و دهه کرامت و همچنین مسابقه نقاشی همگانی با موضوع آب و سازمان دانش آموزی، پخش فیلم در رابطه با تشکیلات، جنگ شادی و دیگر برنامه های متنوع می باشد.

وی در خصوص اهداف این قبیل برنامه ها تصریح کرد: با توجه به این که این یک اردوی تشکیلاتی است و دانش آموزان برای حضور در اردوی ملی از این اردو انتخاب می شوند، برنامه هایی را در جهت شکوفایی خلاقیت و استعداد فردی و گروهی دانش آموزان برگزار می کنیم.

وی با تاکید بر این که یکی دیگر از اهداف سازمان دانش آموزی زندگی اجتماعی است بیان داشت: یکسری از برنامه ها نیز باید به صورت گروهی انجام شوند، تا با هم و در کنار هم بودن در زندگی را فرا بگیرند، که در قالب مسابقات و برنامه های گروهی این هدف را مد نظر قرار داده ایم.

این مسئول با اشاره به تغییر رویکرد اردوی امسال از آموزشی به ارزیابی، تصریح کرد: زمانی که بحث آموزش جای خود را به مسئله ارزیابی می دهد، یکی از کار هایی که در ارزیابی می تواند تاثیر گذار باشد، برنامه هایی ست که شکوفایی استعداد های دانش آموزان را هدف قرار دهد، که برنامه های فرهنگی هنری این اردو دانش آموز را به سمت کار های عملی پیش می برد.

خوشحال یکی از مشکلات بسیار مهم کشور را کمبود آب و خشکسالی دانست و گفت: مخصوصا که چند سالی است استان فارس با این مسئله دست به گریبان شده است، ما این موضوع را برای مسابقه نقاشی انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر در برنامه های آموزشی، علمی و تفریحی مانند اردو های پیشتازان، دانش آموزان را با راه های صرفه جویی و ذخیره منابع آبی آشنا کنیم، تاثیر بسزایی در کم مصرف کردن آب دارد، همچنین این اردو یکی از جاهایی است که ما عملا می توانیم دانش آموزان را با این موضوع آشنا نماییم.

وی همچنین در پایان افزود: با توجه به این که سازمان دانش آموزی، خود یک تشکیلات است، اگر در کنار موضوع آب قرار گیرد مسلما نظم و انظباطی که در تشکیلات وجود دارد، به بحث ذخیره آب وارد می شود، که این خود کمک بزرگی است.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار