بررسی بایدها و نبایدهای استفاده از پلاستیک در «طبیعت 360 درجه»

تهران (پانا) - برنامه «طبیعت 360 درجه» پنجشنبه 28 تیر ماه موضوع خود را به مساله تاثیرات استفاده از پلاستیک در محیط زیست و روش‌های مقابله با تاثیرات سوء زیست محیطی آن اختصاص داده است.

کد مطلب: ۸۳۸۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی بایدها و نبایدهای استفاده از پلاستیک در «طبیعت 360 درجه»

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، این برنامه ضمن پرداختن به موضوع فوق و پخش گزارش های ویژه میزبان توحید صدرنژاد دبیرکل انجمن بازیافت ایران و رضا باقری؛ عضو انجمن ملی پلاستیک ایران و استاد دانشگاه شده است.

گفتنی است براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از3 میلیون تُن پلاستیک تولید می شود. بیشتر این پلاستیک ها نیز با دوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند. به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از پلاستیک و تاثیرات مخرب آن، یک روز در سال (21 تیر) از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون پلاستیک نامگذاری شده است. ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون پلاستیک بوده است.

برنامه «طبیعت 360 درجه» با رویکرد بررسی پرونده های مختلف زیست محیطی در حوزه های طبیعی و انسانی و با دعوت از مهمانان مختلف مسائل مبتلابه محیط زیست امروز ایران را با نگاهی موشکافانه و دقیق بررسی می کند.
این برنامه کاریست از گروه دانش و اقتصاد که با تهیه کنندگی و اجرای پرهام دیباج پنجشنبه ها ساعت 18:00 روانه آنتن می شود و بازپخش آن جمعه ساعت 6:30 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار