پیغام نماینده پوتین به تهران از مذاکره روسی- آمریکایی

تهران (پانا) - نماینده رئیس‌جمهوری روسیه برای توضیح به مسئولان و مقامات کشورمان درباره دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا امروز به تهران سفر می‌کند.

کد مطلب: ۸۳۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پیغام نماینده پوتین به تهران از مذاکره روسی- آمریکایی

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر.ب.کا نوشت: «آلکساندر لاورنتیف امروز عازم تهران می‌شود و سران ایران را از نتایج دیدار اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا مطلع خواهد کرد.»

ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کردند و لاورنتیف از جمله اعضای هیات روسی مذاکره کننده در این اجلاس بود.

در گزارش ار.ب.کا خاطرنشان شده است که موضوع ایران در دیدار سران روسیه و آمریکا مطرح شد و یکی از توافق‌هایی که در اجلاس هلسینکی به دست آمد، مربوط به حضور ایران در سوریه بود.

به گزارش رسانه روسی، پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ترامپ گفت که با پایان یافتن سرکوب تروریست‌ها در جنوب غربی سوریه، وضعیت ارتفاعات جولان باید مطابق با توافقنامه سال 1974 (1351) در مورد فاصله گرفتن نیروهای اسرائیلی و سوری درآید.

به گزارش پانا، رئیس‌جمهوری روسیه در همین رابطه در گفت‌و‌گو با تلویزیون این کشور گفته بود که ترامپ در این مورد نیز در این دیدار گفت که می‌خواهد توجه ایران را به سیاست منطقه‌ای‌اش به علاوه برنامه موشکی تهران جلب کند، به نظر ما این رویکرد نباید به اخلال در برجام منجر شود.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین درباره توافق خود با ترامپ در مورد منطقه و کاهش تنش در جنوب سوریه اشاره کرد و یادآور شد: «توافق در مورد این منطقه با توجه به تامین امنیت اسرائیل گرفته و قبلا در این باره با مقام‌های ایرانی گفت‌و‌گو کرده بودیم.» ( اینجا )

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار