معاون پرستاری وزیر بهداشت خبر داد

توسعه مراکز مراقبت در منزل به ۱۸۰۰ مرکز تا پایان برنامه ششم توسعه

تهران (پانا) - معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت ۷۵۰ مرکز مشاوره پرستاری و مراقبت در منزل، می‌گوید تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد این مراکز به ۱۸۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۳۷۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مراکز مراقبت در منزل به ۱۸۰۰ مرکز تا پایان برنامه ششم توسعه

به گزارش روابط عمومی معاونت پرستاری، مریم حضرتی در حاشیه بازدید شبانه از بیمارستان‌های رازی و ۱۷ شهریور رشت گفت: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است و تا ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهیم داشت. کشور سالمند و پیر مشکلات خاص خود را دارد و باید از امروز به فکر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی را داشته باشیم.

وی پوشش بیمه‌ای مراکز مشاوره و مراقبت در منزل را اقدامی مثبت و شایسته دانست و افزود: اکنون بیش از ٧٥٠ مرکز مراقبت در منزل در کشور وجود دارد که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ١٨٠٠ مرکز در کشور برسد.

شاهرخ یوسف‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه جامعه پرستاری قشر بزرگی از نظام سلامت است، گفت: استعدادهای خوبی درجامعه پرستاری یافت می‌شود و اعتماد و استفاده از پرستاران در هر جایگاهی موفقیت‌آمیز بوده است.

وی افزود: برنامه‌های دانشگاه با نگاه همراهی و همدلی با حوزه پرستاری است و نگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حوزه پرستاری همگام با برنامه‌های معاونت پرستاری دنبال می‌شود. بنابراین ارتقای سلامت جامعه چشم‌انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

یوسف‌زاده تصریح کرد: نقشه جامع درمان تدوین شده است و امیدواریم با دیدگاه‌های خوبی که در این دوره وجود دارد، ما هم بتوانیم قدم‌های خوبی برداریم. استان گیلان استان سالمندی است که همین امر باعث توجه بیشتر به بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

وی توسعه آموزش جامع و کارآفرین را از برنامه‌های معاونت آموزشی این دانشگاه اعلام کرد و افزود: عدالتمندی و پایبندی به اخلاق حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ایجاد مراکز مراقبت در منزل را در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر دانست و تصریح کرد: ١٥ مرکز مراقبت در منزل در استان گیلان وجود دارد و ٢٣ مرکز نیز در حال اقدام برای دریافت مجوز هستند. این مراکز و همچنین طب تسکینی از موارد مهم اجتماعی شدن سلامت هستند که خوشبختانه در معاونت پرستاری مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار