رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: تشکیل معاونت فرهنگی در قوه قضائیه، اقدامی شجاعانه است

کرج (پانا) - رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: مهمترین کارکرد معاونت فرهنگی این است که تعهد و ایمان را در کارکنان دادگستری تقویت کند تا دستگاهی مبتنی بر ارزش‌ها و معیارهای اصیل اسلامی را داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۳۷۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری استان البرز مطرح کرد: تشکیل معاونت فرهنگی در قوه قضائیه، اقدامی شجاعانه است

احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در جریان بازدید تیم ارزیابی معاونت فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه کسب رتبه برتر جایزه تعالی فرهنگی قوه قضائیه جز با تلاش بی وقفه کارکنان دادگستری استان البرز در معاونت فرهنگی اعم از همکاران، مسئولان فرهنگی و هسته‌های جهادی ممکن نبود گفت: کاستی‌های چندین ساله در این حوزه با تلاش شبانه‌روزی همکاران برطرف شد و توانستیم رتبه برتر کشوری را در سال 96 کسب کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های استان البرز متذکر شد: با توجه به شرایط استان، چشم‌اندازهای مختلفی در همه حوزه ها تعریف شده است که برخی از آن‌ها از جمله در حوزه معاونت فرهنگی محقق شده و مترصد هستیم بقیه نیز طبق زمانبندی انجام شده تحقق پیدا کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز به ارزیابی انجام شده توسط معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اشاره کرد و توضیح داد: در این ارزیابی استان البرز از نظر کمبود منابع انسانی در جایگاه چهارم قرار دارد در حالی که اگر ارزیابی با این ملاک انجام شود که چارت سازمانی کاملی نداریم و مثل دیگر استان‌ها به هنگام چارت‌بندی برای استان برنامه‌ریزی 10-15 ساله انجام نشده است قطعا محروم‌ترین استان کشور خواهیم بود.

وی افزود: کمبود 65 تا 70 درصدی کادر اداری تاثیری محسوس در عملکرد دادگستری استان البرز داشته و فشار مضاعفی را به کارکنان وارد می‌کند؛ امیدواریم امسال با جذب نیروها بتوانیم با تمرکز بر تخصص‌گرایی، کیفیت خدمات به همکاران و مراجعان را افزایش دهیم.

فاضلیان متذکر شد: استان البرز در حال حاضر درگیر مسائلی است که استان‌های دیگر سال‌ها پیش حل کرده‌اند؛ زمانی که استان البرز تشکیل شد تنها تابلوها تغییر کرد و امکانات جدید به شهرستان کرج و توابع آن اضافه نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل معاونت فرهنگی در قوه قضائیه را اقدامی شجاعانه و پربار ارزیابی کرد و گفت: به هنگام تشکیل این معاونت انتقادات زیادی وجود داشت و منتقدان انجام امور فرهنگی را جزو ماموریت‌های قوه قضائیه نمی‌دانستند ولی امروزه با نتایج پربار آن همگان اذعان دارند که وجود این معاونت ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان البرز ضریب و احتمال خطای کارکنان دادگستری را به دلیل وظایف خطیری که آن‌ها برعهده دارند را بالا دانست و گفت: در هیچ ارگانی این میزان احتمال انحراف وجود ندارد و قضات هر روزه با پرونده‌های حساس و مهمی سروکار دارند ولی شاهد هستیم که کمترین خطا رخ می‌دهد که این دستاورد مرهون نیروهای متعهد و مومنی است که در این مجموعه اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: مهمترین کارکرد معاونت فرهنگی این است که تعهد و ایمان را در کارکنان تقویت کند تا دستگاهی مبتنی بر ارزش‌ها و معیارهای اصیل اسلامی را داشته باشیم و میزان تخلفات از حداقل موجود به صفر برسد.

فاضلیان اهداف عمده معاونت فرهنگی در دستگاه قضایی را در سه حوزه ایمن‌سازی، اعتمادسازی و افزایش رضایت‌مندی عمومی از طریق تقویت ارزش‌های دینی و اعتقادی و ایجاد فضایی معنوی و پرنشاط در سایه تعالیم اسلامی و قرآنی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار