معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خبر داد:

بررسی و پایش فعالیت های خرد و تاثیرگذار در مدرسه

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تشکیل کارگروه بررسی فعالیت های خرد و تاثیرگذار در مدرسه در سال 98-1397 خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی و پایش فعالیت های خرد و تاثیرگذار در مدرسه

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی در جلسه بررسی و پایش فعالیت های خرد و تاثیرگذار در مدرسه اظهار داشت: نظر به اهمیت طراحی و تدوین برنامه تعلیم و تربیت انعطاف پذیر و متناسب با ویژگی های شخصیتی و محیطی استعدادهای گوناگون دانش آموزان و به منظور شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باید مدرسه را محور فعالیت های پرورشی قرار داد و با شناسایی فعالیت های خرد و تاثیرگذار در سطح مدرسه که دارای اثر تربیتی هستند نسبت به تقویت این رفتارها اقدام نمود.

وی با اشاره به نقش الگویی معلمان و کادر اداری مدرسه در تربیت دانش آموزان ادامه داد: معلمان به عنوان راهبر تربیتی در مدرسه می توانند با توسعه شناخت از ابعاد شخصیتی دانش آموزان، زمینه حل مسائل فرهنگی و تربیتی انها را فراهم نمایند.

هاشمی در ادامه گفت: مناسبات بین اجزای تربیتی در مدرسه اعم از اولیاء، دانش آموزان، همکاران فرهنگی و نیز برنامه اجرایی، در عین پیچیدگی و بار تخصصی آن، باید مورد رصد قرار گرفته و حوزه پرورشی با ورود به فعالیت های به ظاهر کوچک که جنبه تربیتی دارند، به تقویت این نوع رفتارها بپردازد.

در این جلسه مقرر شد نسبت به شناسایی و پایش فعالیت های خرد و تاثیرگذار در سطح مدرسه اقدام و این فعالیت ها با هدف ارتقاء شاخص های روانی رفتاری دانش آموزان طی برنامه های آموزشی اجرایی مورد توجه قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار