در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: برای پیشبرد امور، به همدلی نیازمندیم

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گردهمایی رؤسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان بر تکریم ارباب رجوع و ارتقای رتبه کنکور در سطح استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش  کرمانشاه: برای پیشبرد امور،  به همدلی نیازمندیم

مجید یزدان‌پناه به وضعیت پیش روی استان اشاره کرد و وحدت و همدلی بیش از پیش همه طیف های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی را نیاز امروز دانست. وی ادامه داد: این همدلی باید در آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز چشمگیرتر از پیش خود را نشان دهد چرا که این سیستم مهم آموزشی و پرورشی نیاز به برداشتن گامهایی محکم تر دارد تا بتوانیم بر اساس شاخص ها و آمارها در سطح کشور به موقعیت های بهتری دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با ارائه آمارهایی نسبت به وضعیت کنکور استان در مقایسه با میانگین کشور انتقاد کرد و افزود: اگرچه همه پارامترهای مؤثر در این وضعیت در اختیار ما و در داخل سیستم نیستند، اما ضرورت دارد برای ارتقای سطح کنکور استان همه مسؤولان، تلاش همه جانبه خود را به کار گیرند.

سپس معاون آموزش متوسطه‌ی اداره کل به اهمیت توسعه متوازن رشته ها و رابطه این مهم با اشتغال پرداخت. وی با مقایسه وضعیت اطلاعات محض با اطلاعات کابردی، نقش اطلاعات مهارتی و کاربردی را در پیشرفت و آبادانی هر کشوری مهم دانستند و یادآور شدند اگر بخواهیم توازن نیاز در جامعه ایجاد کنیم، ناگزیر به هدایت درست و متناسب رشته ای هستیم.

محمدرضا بسامی در ادامه گرایش دانش آموزان به سمت رشته تجربی را امری نگران کننده دانست و خواستار اطلاع رسانی مناسب به خانواده ها و جامعه ازطریق رسانه ها در راستای هدایت تحصیلی شد.

همچنین در ادامه دکتر ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی و رئیس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه ضمن تاکید مجدد بر تکریم ارباب رجوع، اقدام به تشریح دستورالعمل ثبت نام کرد.

همچنین در این نشست ماشاءالله پروین معاون پژوهش و برنامه ریزی و نیروی انسانی به چگونگی ساماندهی نیروی انسانی در سال جدید بر اساس شیوه نامه جدید وزارت پرداخت و اظهار داشت: وضعیت حال حاضر جامعه و دولت و تحریم ها باعث شده اند تا سیاست های نوین آموزش و پرورش با رویکرد انقباضی تبیین گردد.

در پایان حامد شاهینی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش استان با ارائه آمار درصد جذب هنرجویان در استان و پایین بودن آن نسبت سطح کشوری پرداخت و چشم انداز شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش را تشریح کرد. وی با توجه به بیشترین تاثیر این حوزه در اشتغال سریع، بر ارتقای رتبه استان در سال جدید در شاخه‌های مذکور تاکید کرد.

در این نشست علاوه بر مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاونان آموزش متوسطه، ابتدایی، پژوهش و نیروی انسانی، رؤسای ادارات و نمایندگان مدیران مناطق، نواحی و شهرستان های 24 گانه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار