معاون برنامه ریزی واداری مالی فرماندار اسلامشهرتاکید کرد:

ضرورت حمایت از مجموعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی حوزه کتاب و کتابخوانی

اسلامشهر (پانا) - جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر با حضور معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار و با محوریت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۷۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت از مجموعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی حوزه کتاب و کتابخوانی

گودرز همتی در سخنانی در این جلسه به بیان اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه امروزی پرداخت و گفت: کتابخانه های شهرستان نیازمند توجه ویژه و جدی مسئولان در بحث توسعه و احداث هستند.
معاون برنامه ریزی واداری مالی فرماندار شهرستان تصریح کرد: حمایت از مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی که فعالیت های بیشمار و موثری انجام می دهند، ضروری است و شهرداریها در این خصوص باید بیش از سایر دستگاهها جدی تر عمل کنند و سهم نیم درصد درآمد شهرداری را زودتر به حساب انجمن کتابخانه ها واریز کنند.
در ادامه مجید جعفری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر نیز با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: این جشنواره با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سبک و شیوه زندگی رضوی برگزار می شود.
وی در خصوص اهمیت این جشنواره،گفت: حفظ و افزایش میزان مشارکت شرکت کنندگان، استفاده از ظرفیت کتابخانه ها، کتابداران و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت منابع جشنواره، راهکارهایی برای افزایش جلب مشارکت مردمی است.
جعفری خاطر نشان کرد: کتابخانه های عمومی به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد است.
شایان ذکر است ،تاکید بر پرداخت نیم درصد از سوی شهرداریها، تامین مکان مناسب جهت جابجایی کتابخانه جلال آل احمد شهر احمدآباد مستوفی از سوی شورای اسلامی و شهرداری، پرداخت معوقات نیم درصد شهرداری چهاردانگه و برگزاری جلسات انجمن کتابخانه ها هر دماه یکبار از جمله مصوبات این جلسه بود.

/خبرنگار:رها دریایی پناه/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار