راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق

اراک(پانا)- شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ضمن پوزش فراوان به خاطر تنگناهای به وجود آمده در شبکه برق کشور٬ از همراهی و بردباری هم استانی های گرامی سپاسگزاری می نماید.

کد مطلب: ۸۳۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق

همچنین پیش بینی می شود به دلیل کاهش توان تولید انرژی در نیروگاه‌های برق آبی و مصرف بالای ناشی از افزایش دما هفته آینده نیز تامین برق با محدودیت مواجه شد.

از این رو از همه مردم استان در بخش های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع های تولیدی٬ اداری٬ صنعتی و کشاورزان تقاضا دارد تا با پیش گرفتن راهکارهای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار ( 12 تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳)، کارکنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه جویی، در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری فرمایند.

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

درساعت های اوج بار(پیک مصرف) تا حد امکان در کولرهای آبی از دور کند استفاده نمائیم.

در صورت استفاده از کولرهای گازی، ترموستات را بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنیم.

در ساعات های اوج بار (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) به ازای هر دو ساعت، کولر را نیم ساعت خاموش کنید. زمانبندی در این خصوص به صلاحدید مشترکان کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و پایداری شبکه برق خواهد کرد.

در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنیم.

استفاده از وسایل برقی یادشده را به روزهای تعطیل یا ساعت های غیرپیک منتقل کنیم.

خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

در پایان یادآور می شود جهت اطلاع از برنامه احتمالی خاموشی ها و مدیریت اضطراری بار به سایت شرکت به آدرس www.mpedc.ir مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار