رئیس شورای شهر یزد:

شهرداری یزد جزء کم‌درآمدترین شهرداری‌های کشور است

یزد (پانا) - رئیس شورای شهر یزد با اشاره به محدودیت‌های مالی شهرداری یزد، گفت: شهرداری یزد را جزء کم‌درآمدترین شهرداری‌های کشور است.

کد مطلب: ۸۳۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری یزد جزء کم‌درآمدترین شهرداری‌های کشور است

غلامعلی سفید در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر که با حضور استاندار و مدیران و معاونین استان یزد در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، با اشاره به سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: در همچنین روزی به نام مرحوم آذر یزدی، ادبیات کودک نام‌گذاری شده که امروز بعدازظهر قرار است کلنگ اجرایی عملیات اولین مجموعه فرهنگی خورده شود که هدیه‌ای برای مردم این منطقه و نیز از مرحوم آذریزدی تکریم شده باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای بانشاط در یزد و راضی کردن مردم از عملکرد شهرداری به لحاظ زیباسازی و توجه به آنچه مردم‌دوست می‌دارند انجام‌شده است، افزود: در این مدت جدایی از کارهای روزانه، برای یزد فکر شده و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد و به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس شورای شهر یزد بابیان اینکه در این مدت برای شهر تاریخی یزد، نزدیک به پنج هتل توافق شده که در مکان‌های مختلف و در قسمت‌های جدید و بافت تاریخی یزد ازجمله پارک کوهستان، میدان امام حسین (ع) و مجموعه شهید قندی زده شود، تصریح کرد: بخش خصوصی باید وارد کار شود و امیدواریم به مجموعه هتل‌های قبلی اضافه و نیازهای مردم را بتواند جوابگو باشد.

سفید اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری قطار سریع‌السیر بین یزد و تهران برقرار شود که برای مردم و میهمانان بسیار مساعد باشد و شاید دو ساعت زمان حرکت را از قطارهای سریع‌السیر فعلی نیز کوتاه‌تر کند و نزدیک به چهار ساعت برساند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با کمک راه و شهرسازی مجوز پروازهای خارجی از وزیر مسکن و راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی گرفته‌شده که ان‌شاءالله بتوانیم مقدمات کار را هم در جهت رفاه مردم و نیز در بحث گردشگری فراهم کنیم، ابراز داشت: از طرف معاون محترم استانداری، شورای ترافیک و رئیس شورای شهرستان یزد در خصوص قطار حومه‌ای شهر یزد پیگیری شده که خوشبختانه شهرداری‌ها استقبال کردند و در شورای شهرها ازجمله شورای شهر یزد تصویب شد و شهرداری یزد را به‌عنوان نماینده شهرداری‌ها انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد که به‌زودی خواهد بود، تفاهم‌نامه بین وزیر محترم، معاونت راه‌آهن و شهرداری یزد مبادله می‌شود و ان‌شاءالله حرکت مناسبی برای استان یزد باشد.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه با کمک معاونت عمرانی استانداری اولین خط بی آر تی یزد در شورای ترافیک تصویب شد، بیان داشت: از وزارت کشور ۱۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه آمده که نیمی از آن را دولت بازپرداخت می‌کند و پیگیر هستیم که این مبلغ را بپذیرند و امیدواریم چنانچه این مبلغ قطعی شود قدم بسیار بزرگی برای شهر برداشته می‌شود.

سفید بابیان اینکه سه خط بی آر تی برای شهر یزد تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: یکی از آن خط‌ها مصوب شده که ان‌شاءالله در سال جاری شروع می‌شود و امید دارم با کمک هم این کار صورت گیرد و به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در سال جاری پنج مجموعه فرهنگی ورزشی که مطالعات آن انجام‌شده و در حال شروع آن هستیم و طی دوره چهارساله شورا و شهرداری یزد، بتوانیم به اتمام برسانیم که اولین مجموعه آن امروز در آذر یزدی و مابقی آن در حال مطالعه است وسعی‌مان بر این است که این پروژه‌های بزرگ را با کمک مردم ایجاد کنیم و با اوقاف و دیگر ارگان‌ها صحبت شده که بتوانیم از امکانات آن‌ها نیز استفاده شود.

وی شهر یزد به‌عنوان شهر پایدار جهان دانست و افزود: در سال جاری ۵۰ شهردار و روسای شورای شهرهای پایدار جهان در یزد گِرد هم می‌آیند و در سال آینده شهر یزد را به‌عنوان شهر پایدار جهان معرفی می‌کنند.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه توافقات پروژه میدان بزرگ شهر یا پردیس فرهنگی انجام‌شده و قرارداد آن با پیمانکار منعقدشده که امیدواریم هدیه بزرگی را برای شهر یزد باشد؛ البته خوشحالیم که فضا به‌گونه‌ای است که همه می‌توانند حرف‌هایشان را بزنند و مطرح کنند و ما نیز از صحبت‌های آن‌ها نهایت استفاده را می‌بریم و بسیاری از بازرسی‌ها توسط مردم انجام می‌شود که عیب‌ها را می‌بینند و به ما منعکس می‌کنند.

سفید توجه به پساب شهر را یکی دیگر از کارهای شورای شهر در این یک‌ساله اخیر عنوان کرد و اذعان داشت: ادامه پساب شهر به عهده شهرداری و آب در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری و نیز آب که ارزان‌تر از آب انتقالی باشد در اختیار است و در شورا مصوب شده و مراحل اجرایی به‌صورت لایحه به شورا داده می‌شود و آب انتقالی که در اختیار فضای سبز است به‌تدریج قطع و از آب پساب استفاده می‌شود، یک خدمت بزرگی به مردم یزد است و هزینه‌های اضافی توسط موسسه کوثر پرداخت و آب شرب از آب فضای سبز جدا می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه بسیاری از مردم از ساماندهی اتباع بیگانه گله‌مند هستند؛ اما در شهرستان‌های یزد اتباع بیگانه پراکنده هستند، تصریح کرد: این موضوع در شورای شهر یزد مکرر بحث شد و یک طرح تهیه شد که از مسئولین استان و به‌ویژه شهرداری درخواست شد که برای مهمان شهرها مکان‌یابی شود و افرادی که مجاز هستند در مهمان شهرها ساکن شوند و مابقی آن‌ها مشخص شوند که مردم دیگر نتوانند به آن‌ها منزل اجاره‌ای دهند.

وی در پایان شهرداری یزد را جزء کم‌درآمدترین شهرداری‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: پروژه یزد پلاس یکی از پروژه‌های عمده یزد به شمار می‌رود که این پروژه را می‌توان در یزد اجرا کرد و برای بافت تاریخی یزد دیدگاه مسئولین تغییر کرده است و زمانی شهرداری در بافت تاریخی تخریبچی بود و امروز جلودار مرمت، بازسازی و احیاء است و نیز دیدگاه مردم و مسئولین اصلاح و حفاظت محور شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار