در جلسه شورای آموزش و پرورش بیرجند مطرح شد:

والدین به صورت داوطلبانه می توانند  با مدارس همکاری مالی داشته باشند

بیرجند (پانا) - فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه بعضی از والدین مدارس، از وضعیت مالی بهتری نسبت به سایرین برخوردار هستند ، گفت: مدارس می توانند با انجام هماهنگی های لازم با والدینی که وضعیت مالی مناسبی را دارند ، از آنها در خواست کمک کنند و والدین نیز به طور داوطلبانه این وجوه را پرداخت کنند.

کد مطلب: ۸۳۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
والدین به صورت داوطلبانه می توانند  با مدارس همکاری مالی داشته باشند

حسن احترامی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند که با حضور فرماندار شهرستان و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین شهری و استانی برگزارشد ، در خصوص سرانه های تعیین شده جهت اخذ توسط مدارس از والدین گفت:با کارشناسی های انجام شده ، مبالغی پیشنهاد شده است که در صورت تصویب در این شورا ، این مبالغ به مدارس ابلاغ خواهد شد.

احترامی گفت: براساس کارشناسی های انجام شده هر ساله مبلغ کمک سرانه ، از والدین اخذ می شود که برای سال تحصیلی 98-97 نیز طی این کارشناسی ها ، میزان کمک سرانه والدین به مدارس دولتی عادی، 60 هزار تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال گذشته ، حدود 20 درصد افزایش دارد و رقم کمک سرانه در سال گذشته ، 50 هزار تومان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در خصوص کمک سرانه در مدارس هیات امنایی گفت: برای مدارس هیات امنایی ابتدایی، مبلغ کمک سرانه 300هزارتومان پیشنهاد شده است و نیز برای مدارس هیات امنایی دوره اول متوسطه نیز ، 360 هزار تومان مبلغ کمک سرانه پیشنهاد شده است و همچنین میزان کمک سرانه پیشنهاد شده برای مدارس هیات امنایی دوره دوم متوسطه ، 420 هزارتومان است.

وی افزود: میزان کمک سرانه مدارس شاهد و تیزهوشان، طبق بخشنامه های وزارت تعیین می گردد.

علی ناصری فرماندار شهرستان بیرجند نیز در این خصوص گفت: اگر در مدارس ، نگران هایی برای پرداخت این وجوهات از والدین وجود دارد ، میتوان از سمن ها و نهاد های خیریه بهره برد.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه بعضی از والدین مدارس، از وضعیت مالی بهتری نسبت به سایرین برخوردار هستند ، گفت: مدارس می توانند با انجام هماهنگی های لازم با والدینی که وضعیت مالی مناسبی را دارند ، از آنها در خواست کمک کنند و والدین نیز به طور داوطلبانه این وجوه را پرداخت کنند.

ناصری افزود: سال گذشته جهت تسهیل امر مدارس ، حق انشعابات آب ، برق ، گاز و تلفن مدارس به صورت رایگان درآمده است و در هیچ مدرسه ای ، هیچ انشعابی قطع نشده است.

وی در پایان گفت : نمیتوان مبالغ پیشنهادی را از این سطح افزایش داد زیرا باعث بروز مشکلات و معضلات اجتماعی برای خانواده ها خواهد شد و در صورتی که والدین نتوانند با مدارس به توافق برسند، میتوانند با مراجعه به آموزش و پرورش مشکل خود را پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار