همه چیز درباره دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۳۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان، اظهار داشت: این اقدام توطئه‌ای حساب شده است که با پول سعودی‌ها و فشار رژیم صهیونیست‌ها شکل گرفته و اقدامات این‌چنینی تنها برای ایجاد فشار علیه ایران انجام می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام چنین اقدامی در آستانه مذاکرات برجامی ایران با کشورهای اروپایی در خصوص برجام، حساب شده است، بیان کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که هیچ دولت عاقلی در چنین مقطع حساسی دست به چنین کاری نمی‌زند.

وی با بیان اینکه عکس‌هایی که منتشر شده نشان می‌‎دهد فردی که در فرانسه دستگیر شده از هواداران و سمپات‌های منافقین است، افزود: این اقدام توطئه‌ای نخ نما شده است که اثری نخواهد داشت.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه نمایش ساختگی این کشورها از نظر تبیلیغاتی نیز برد زیادی نداشت، ادامه داد: شاید کشورهای اروپایی می‌خواهند سوء استفاده کنند و هماهنگی‌ها از قبل انجام شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اتهاماتی که اخیرا 3 کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بلژیک مطرح می‌کنند، نقشی نداشته است، گفت: این یک نمایش درون سازمانی است که صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و برخی کشورهای اروپایی در این زمینه نقش بازی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمترین کاری که در مقابل این صحنه سازی می‌توان انجام داد، فراخواندن 3 کشور بلژیک، آلمان و فرانسه است، بیان کرد: باید اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به گوش مقامات مسئول این کشورها برسانیم.

جمالی نوبندگانی با اشاره به ادعای کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران، گفت: با دیدن چنین اقداماتی، در حُسن نیت اروپایی‎‌ها شک می کنیم و به نظر می‌رسد که توطئه کاملا هماهنگ شده است.

لازم به ذکر است که همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به اروپا، دستگاه اطلاعاتی بلژیک مدعی شد، دو دیپلمات ایرانی در رابطه با بمب‌گذاری در گردهمایی منافقین بازداشت شدند. طبق گفته دستگاه‌های اطلاعاتی بلژیک، دو نفر دیگر نیز در فرانسه و آلمان در ارتباط با این حمله ادعایی دستگیر شده‌اند که فردی که در آلمان دستگیر شده، یک دیپلمات ایرانی است که در سفارت ایران در اتریش مشغول به کار است.

محمدجواد ظریف به اخبار منتشرشده مبنی بر دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان با ادعای تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی اخیر مجاهدین خلق واکنش نشان داد و گفت: چه همزمانی جالبی! همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا، یک عملیات ایرانی، افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و آماده همکاری با همه مقامات ذی‌ربط برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است، می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار